خبر فوری

 
 
دیدار سلیمان سویلو در راس هیئت ترکی با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1299230966

16:44 1401/06/11


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, دیدار, سیل زدگان, گفتگو, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وزیر کشور ترکیه,

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در راس هیئتی طی سفر به اسلام آباد با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در راس هیئتی طی سفر به اسلام آباد با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

این هیئت شامل مورات کوروم وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات آب و هوایی، رئیس مدیریت بحران و اضطرار، مدیر کل آژانس مسکن ترکیه و دیگر مقامات ترکیه ای می باشد.

نخست وزیر پاکستان از ابراز همدردی و تسلیت رجب طیب اردوغان بابت خسارات جانی و مالی ناشی از سیل صمیمانه تشکر به عمل آورد و از اعلام همکاری ترکیه با پاکستان درخصوص مقابله با این فاجعه و ارائه همه حمایت های ممکن از قبیل ارسال چادر، مواد غذایی، دارو برای سیل زدگان قدردانی کرد.

وی با اشاره به کمک های ترکیه به پاکستان در جریان زلزله سال 2005 و سیل سال 2010، تاکید کرد که ترکیه و پاکستان یک روح در دو بدن هستند و همیشه در شرایط سخت از یکدیگر حمایت کرده اند. همچنین تاکنون 11 هواپیما و قطار نظامی ترکیه به همراه کالاهای امدادی به پاکستان ارسال شده است.

شهباز شریف  ضمن اطلاع رسانی از ویرانی های ناشی از سیل گفت که پاکستان با تهدید ناامنی غذایی در این کشور مواجه است، زیرا میلیون ها هکتار محصولات زراعی بر اثر سیل از بین رفته است.

وی در ادامه این دیدار،  ابراز امیدواری کرد که ترکیه برای غلبه بر چالش‌های ناشی از بازسازی زیرساخت های آسیب دیده از سیل، دست دادن شغل، کمبود مواد غذایی و ناامنی اجتماعی_اقتصادی همکاری کامل داشته باشد.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه ضمن ابراز همدردی و تسلیت مردم و رئیس جمهور ترکیه به نخست وزیر و مردم پاکستان گفت: ترکیه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به سیل زدگان کمک رسانی کرده است همچنین در نماز جمعه امروز، مردم ترکیه برای برادران و خواهران پاکستانی خود دست به دعا برداشته و حمایت بیشتری خواهند کرد.

وی افزود: بر اساس دستورات رئیس جمهور ترکیه، آژانس های مدیریت بلایای طبیعی این کشور آماده ارائه کمک های بیشتر با توجه به نیاز پاکستان هستند.

لازم به ذکر است این هیئت به ریاست سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه به منظور ابراز همبستگی و حمایت در پی سیل اخیر به پاکستان سفر کرده اند و به صورت هوایی از مناطق سیل زده بازدید خواهد کرد.

 

ارسال نظر

 
1