خبر فوری

 
دیدار سفیر کوبا با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :342998075

18:28 1400/04/11


برچسب ها : بهداشت, پاکستان و کوبا, تجارت, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر کوبا, صلح, فرهنگ, محمد صادق سنجرانی, کشاورزی, کشمیر اشغالی,

زینر جیویر جیرو گونزیلز سفیر کوبا با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا پاکستان در ساختمان پارلمان دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | زینر جیویر جیرو گونزیلز سفیر کوبا با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا پاکستان در ساختمان پارلمان دیدار کرد.

طبق بیانیه صادر شده توسط دبیرخانه سنا، در این دیدار، روابط دو جانبه، اوضاع منطقه ای و موضوعات مورد علاقه دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت. صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا در این دیدار گفت: پاکستان برای روابط خود با کوبا ارزش زیادی قائل است.

وی افزود: چندین دهه روابط عمیق بین دو کشور باید از طریق همکاری های اقتصادی و پارلمانی به اوج جدیدی برسد. همچنین محمد صادق از همکاری های کوبا در زمینه های بهداشت و آموزش، قدردانی کرده و گفت: نیاز به یافتن فرصت های جدیدی برای تقویت بیشتر همکاری متقابل بین دو کشور است.

وی همچنین از برنامه بورس تحصیلی کوبا برای دانشجویان پزشکی پاکستان قدردانی کرد و از کمک های پزشکی کوبا در پیامدهای فاجعه های طبیعی در پاکستان، به ویژه زلزله سال 2005 تمجید کرد.

رئیس سنای پاکستان با بیان اینکه دو کشور باید روابط دوجانبه را از طریق پارلمان تقویت کنند افزود: کوبا می خواهد از ظرفیت های اقتصادی و منابع انسانی پاکستان استفاده کند.

محمد صادق سنجرانی افزود: فضای سرمایه گذاری در پاکستان بسیار مساعد بوده و کوبا نیز باید از سیاست های دوستانه سرمایه گذاری بهره مند شود و برای کوبا در بخش های انرژی، تجارت، کشاورزی و شیلات فرصت های سرمایه گذاری وجود دارد.

رئیس مجلس سنا پاکستان گفت: پاکستان متعهد است که صلح و ثبات را در منطقه تقویت کند.

در ادامه صادق سنجرانی بیان کرد: پاکستان خواهان توسعه بیشتر روابط با کوبا در زمینه های تجارت، بهداشت و فرهنگ است.

محمد صادق سنجرانی انتصاب زینر جیویر جیرو گونزیلز به عنوان سفیر کوبا در پاکستان را به وی تبریک گفت.

رئیس سنا پاکستان ابراز امیدواری کرد که از حضور سفیر کوبا در پاکستان روابط دو کشور بیش از پیش تقویت شود همچنین نسبت به تلفات ناشی از ویروس کرونا در کوبا، ابراز تاسف کرد.

 وی ادامه داد: کوبا اقدامات موثری برای کنترل ویروس کرونا انجام داده و امیدوار است که دولت کوبا به زودی بر این ویروس همه گیر غلبه کند.

وی یادآور تفاهم نامه ای که در 27 فوریه 2017 در سفر رئیس سنا به کوبا برای تقویت امور پارلمان امضا شده بود شد. وی گفت که تفاهم نامه نقش مهمی در تقویت بیشتر روابط بین سنای پاکستان و جمهوری کوبا داشته است.

وی افزود: دو کشور باید از اجرای تفاهم نامه به معنای واقعی کلمه اطمینان حاصل کنند. پس از دفع ویروس کرونا، نمایندگان پارلمان کوبا در انتظار سفر به پاکستان هستند.

محمد صادق سنجرانی گفت: حجم تجارت فعلی یک میلیون دلاری با ظرفیت واقعی تجارت بین دو کشور مطابقت ندارد همچنین پزشکان پاکستانی آموزش دیده در کوبا، در بخش بهداشت این کشور در حال انجام فعالیت هستند.

وی در پایان سخنانش گفت: اقدامات هند پس از 5 اوت سال 2018 و تلاش آن برای تغییر جغرافیای جامو و کشمیر اشغالی ، نقض قطعنامه های سازمان ملل و قوانین بین المللی است. هند باید بلافاصله منع رفت آمد برای کشمیری های مظلوم  را لغو کند و فوراً زندانیان بی گناه را آزاد کرده و اختلافات در کشمیر اشغالی را مطابق با قطعنامه های سازمان ملل حل و فصل کند.

سفیر کوبا نیز در این جلسه اظهار داشت: کوبا نیز برای روابط خود با پاکستان اهمیت بسیاری قائل است و همچنین تجار کوبایی مشتاق سرمایه گذاری در پاکستان هستند.

وی در آخر افزود: کوبا یک گروه دوستی برای تقویت بیشتر روابط پارلمانی میان دوکشور در مجلس شورای ملی کوبا تشکیل داده است.

 

ارسال نظر

 
1