خبر فوری

 
 
دیدار سفیر کره جنوبی با وزیر دارایی و درآمد فدرال پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1890665663

17:45 1400/05/26


برچسب ها : پاکستان و کره جنوبی, دولت پاکستان, روابط دوجانبه, سفیر کره جنوبی, سو سانگ پیو, شوکت ترین, ملاقات, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان,

سوسانگ پیو سفیر کره جنوبی در پاکستان امروز مورخ سه شنبه با شوکت ترین وزیر دارایی و درآمد فدرال پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سوسانگ پیو سفیر کره جنوبی در پاکستان امروز مورخ سه شنبه با شوکت ترین وزیر دارایی و درآمد فدرال پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.

طی این دیدار شوکت ترین گفت: دولت پاکستان خواهان رشد اقتصادی جامع و پایدار ابتدا تحت استراتژی تخصیص منابع به بخش های خاص و سپس به همه بخش ها است. روابط دوستانه ای میان پاکستان و جمهوری کره وجود دارد و پاکستان خواهان تقویت روابط دوجانبه با کره جنوبی است.

وزیر دارایی از کره بدلیل پایبند بودن به چهارچوب توافقنامه سه ساله تشکر کرد و گفت: 500 میلیون دلار برای پروژه های فناوری اطلاعات ، بهداشت و آموزش در نظر گرفته شده است.

در این دیدار ظرفیت اقتصادی دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هر دو طرف بر تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری میان پاکستان و کره جنوبی تاکید کردند.

وزیر دارایی برای افزایش صادرات پاکستان به کره جنوبی ابراز تمایل کرد. وی همچنین سفیر کره را در جریان تحولات و ابتکارات اقتصادی اخیر در پاکستان قرار داد و گفت: دولت سیاست های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای رشد در بخش های اولویت دار کشور تنظیم کرده است.

وی افزود: دولت پاکستان در حال تدوین یک سیاست جامع برای گسترش صنعت خودرو در کشور است تا بتواند تولید سایر وسایل نقلیه در کشور، از جمله ماشین، موتورسیکلت و تراکتور را افزایش دهد همچنین دولت متعهد شده است تا سرمایه گذاران خارجی را برای سرمایه گذاری در بخشهای مربوطه تشویق و تسهیل کند.

 در همین حال دولت پاکستان متعهد است که به احیای مشاغل و صنایعی که به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند، کمک کند.

وزیر دارایی و درآمد پاکستان از برنامه های شرکت سامسونگ برای تولید تلفن های همراه در پاکستان استقبال کرد و گفت: دولت حمایت کامل خود را در این زمینه اعلام خواهد کرد.

سفیر کره جنوبی از وزیر دارایی تشکر کرده و بر ضرورت ارتقای ارتباطات مردمی میان دو کشور تاکید کرد.

وی ظرفیت همکاری در تولید نیروگاه های آبی را برجسته خواند و گفت: شرکت های کره ای از محیط تجاری در پاکستان راضی هستند.

در پایان شوکت ترین به سوسانگ پیو در مورد ارائه هرگونه کمک احتمالی از سوی پاکستان به کره جنوبی اطمینان داد.

ارسال نظر

 
1