خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ژاپن در پاکستان با عمر ایوب خان در اسلام آباد
کد خبر :1135363134

14:55 1400/11/19


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ژاپن, دیدار, روابط دوجانبه, سفیر ژاپن, عمر ایوب خان, گفتگو, همکاری دوجانبه, کمک مالی, کمک های مالی خارجی,

سفیر ژاپن در پاکستان با عمر ایوب خان وزیر امور اقتصادی پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سفیر ژاپن در پاکستان با عمر ایوب خان وزیر امور اقتصادی پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

عمر ایوب خان پس از اتقبال گرم و خوش آمدگویی، سفیر ژاپن را از حمایت های پاکستان مبنی بر توسعه روابط دو جانبه میان دو کشور اطمینان بخشید همچنین در زمینه همکاری و روابط دوجانبه اقتصادی میان دو کشور بحث و بررسی شد.

امسال هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ژاپن و پاکستان همچنین شصت و هشتمین سالگرد آغاز کمک های اقتصادی ژاپن به پاکستان می باشد.

به گفته سفیر ژاپن، دولت ژاپن 1.35 تریلیون ین ژاپن را از طریق وام های امتیازی، کمک های مالی و فنی برای ریشه کنی فلج اطفال، سلامت مادر و کودک، آموزش و آموزش حرفه ای، آب و فاضلاب، تغییرات آب و هوا و امدادرسانی در معرض بلایای طبیعی به پاکستان ارائه کرده است همچنین دولت ژاپن در حال حاضر کمک های مالی و فرهنگی برای بهبود سیستم آب و فاضلاب در مولتان و جهت توسعه نمایشگاه ها و تجهیزات حفاظتی در موزه تاکسیلا ارائه خواهد کرد.

عمر ایوب خان گفت: طرح تامین آب جریان گرانشی در شهر هری پور ایالت خیبر پختون خوا با همکاری جایکا در حال اجراست و این پروژه به کاهش کمبود آب آشامیدنی ساکنان شهر هاریپور کمک مؤثری خوهد کرد.

در ادامه، وزیر امور اقتصادی پاکستان از دولت ژاپن جهت ارائه کمک های مستمر در زمینه های اقتصادی و فنی به پاکستان تقدیر و تشکر کرد.

عمر ایوب خان همچنین بر اهمیت یکپارچگی و ارتباط منطقه ای با آسیای مرکزی تاکید کرد و گفت: برقراری این ارتباط به ایجاد فرصت های اقتصادی در منطقه از طریق افزایش تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری کمک می کند.

وی افزود: پاکستان ظرفیت گسترده ای برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف دارد و دولت پاکستان از سرمایه گذاران ژاپنی در بخش های مختلف، حمایت و نهایت کمک را خواهد کرد.

عمر ایوب خان برای سفیر ژاپن آرزوی موفقیت در مسئولیت های جدید خود کرد و همچنین درپایان، هر دو طرف بر تعهد خود پیرامون گسترش همکاری های اقتصادی دوجانبه تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1