خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ژاپن در اسلام آباد با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان
کد خبر :122994323

09:51 1401/03/07


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ژاپن, سفیر ژاپن, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, کاخ نخست وزیری پاکستان,

متسوهر ووادا سفیر ژاپن در اسلام آباد روز گذشته با حضور در کاخ نخست وزیری پاکستان با محمد شهباز شریف دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| متسوهر ووادا سفیر ژاپن در اسلام آباد روز گذشته با حضور در کاخ نخست وزیری پاکستان با محمد شهباز شریف دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار دو طرف در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در این دیدار با تاکید بر عزم پاکستان برای گسترش روابط با ژاپن، به تشریح اهمیت توسعه روابط و گسترش سطح همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های تجارت، توسعه، آموزش، فناوری اطلاعات، تغییرات اقلیمی و بخش‌های زیرساختی پرداخت.

نخست وزیر پاکستان همچنین از طرح‌های آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن برای همکاری و مشارکت در بخش‌های اجتماعی و اقتصادی پاکستان تمجید نمود.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت پاکستان برای ایجاد فضای سالم و آسان در زمینه ایجاد کسب و کار از شرکت‌های ژاپنی برای حضور در پاکستان و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف کشور دعوت به عمل آورد، وی اطمینان دهی نمود دولت هرگونه تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران ژاپنی را فراهم خواهد نمود.

متسوهر ووادا سفیر ژاپن نیز در این دیدار با اشاره به روابط و همکاری دیرینه پاکستان و ژاپن بر عزم دولت خود برای همکاری مشترک در جهت دستیابی به اهداف مشترک تاکید ورزید.

وی همچنین از اقدامات و همکاری دولت پاکستان در زمینه خروج شهروندان خارجی از خاک افغانستان پس از سقوط دولت کابل تقدیر نمود.

نخست وزیر پاکستان در ادامه ضمن تأکید بر لزوم تبادل هیئت‌های عالی رتبه میان دو کشور از نخست وزیر ژاپن برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1