خبر فوری

 
دیدار سفیر چین در اسلام آباد با وزیر امور دارایی پاکستان
کد خبر :895333759

11:37 1400/04/01


برچسب ها : پاکستان و چین, سفیر چین, شوکت ترین, نونگ رونگ, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان,

نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد روز گذشته با شوکت ترین وزیر امور دارایی دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد روز گذشته با شوکت ترین وزیر امور دارایی دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار در خصوص موضوعات مشترک مورد علاقه منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم تعمیق روابط و همکاری های اقتصادی میان اسلام آباد و پکن تاکید نمودند.

شوکت ترین وزیر امور دارایی پاکستان در این دیدار با بیان اینکه پاکستان و چین دارای روابط دیرینه و همه جانبه در زمینه های مختلف هستند ابراز داشت: دولت پاکستان تسهیلات را در اختیار شرکت های چینی خواهد گذاشت و در این زمینه تمامی همکاری های لازم با آنان را خواهد داشت تا بدین ترتیب سرمایه گذاری طولانی مدت و پایدار در پاکستان نهایی گردد، این اقدام نه تنها به رشد اقتصادی کمک می کند بلکه باعث ایجاد ثبات و رفاه در کشور خواهد شد.

وی با تاکید مجدد بر عزم اسلام آباد برای توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی خود با چین، سفیر این کشور را از اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه پایدار اقتصادی و بندهای اقتصادی برنامه بودجه پاکستان در سال مالی جدید آگاه ساخت.

وی ابراز امیدواری نمود نه تنها دولت چین بلکه دیگر شرکت ها  و بازرگانان چینی نیز در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی پاکستان به سرمایه گذاری بپردازند.

دو طرف در ادامه این دیدار به منظور انجام اقدامات موثر در جهت توسعه پایدار اقتصادی در خصوص پیشبرد روابط به سوی گام بعدی توافق نمودند.

وزیر دارایی پاکستان با اشاره به پیشنویس بودجه سال مالی جدید ابراز داشت: افزایش سطح صادرات از نخستین اولویت های دولت پاکستان است، در طرح پیش نویس برنامه بودجه نیز تدابیری در جهت افزایش سطح صادرات به صورت بلندمدت در نظر گرفته شده است که علاوه بر افزایش میزان صادرات مسیر لازم برای توسعه اقتصادی را فراهم خواهد نمود.

نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد نیز در جریان این دیدار وزیر دارایی پاکستان را از پیشرفت های صورت گرفته در پروژه های تحت مجموعه اقتصادی سی پک آگاه ساخت.

سفیر چین وزیر دارایی پاکستان را همچنین از عزم پکن برای سرمایه گذاری در تمامی بخش های پاکستان و همچنین رفع تمامی موانع موجود در مسیر توسعه روابط و افزایش همکاری ها میان دو کشور آگاه ساخت.

شوکت ترین وزیر امور دارایی پاکستان نیز در ادامه بر عزم پاکستان برای تداوم همکاری در جهت توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور تاکید نمود و گفت: پاکستان آماده ی ایفای نقش فعال خود در جهت توسعه اقتصادی منطقه است.

ارسال نظر

 
1