خبر فوری

 
 
دیدار سفیر چین در اسلام آباد با وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان
کد خبر :308330163

00:33 1398/02/27


برچسب ها : سفیر چین, عثمان بزدار,

یاو جنگ سفیر چین در اسلام آباد با حضور در دفتر وزارت ارشد ایالت پنجاب، با سردار عثمان بزدار دیدار نمود.


 

پنجاب: به گزارش راز نیوز، یاو جنگ سفیر چین در اسلام آباد با حضور در دفتر وزارت ارشد ایالت پنجاب، با سردار عثمان بزدار دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه از جمله همکاری در زمینه های خصوصی و دولتی، سرمایه گذاری در بخش های ویژه اقتصادی، همکاری در زمینه آموزش فنی حرفه ای، گردشگری و همکاری در دیگر بخش های اجتماعی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سفیر چین در این دیدار با اعلام خبر گشایش نمایندگی چین در لاهور برای ارائه ویزا اظهار داشت: با گشایش این نمایندگی در لاهور روند دریافت روادید برای مردم پنجاب تسهیل آمیزتر خواهد شد، ارائه روادید در نمایندگی لاهور از ماه آینده برای مردم ایالت پنجاب میسر خواهد بود.

سردار عثمان بزدار وزیر ارشد ایالت پنجاب نیز در این دیدار اظهار داشت: چین دوست قابل اعتماد پاکستان است و ما قدردان همکاری های چین در راه توسعه و آبادانی اقتصادی و تجاری پاکستان هستیم، پروژه سی پیک از اهمیت بسیاری در توسعه پاکستان برخوردار است و دولت پنجاب نیز در حال ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در این ایالت است که سرمایه گذاران خصوصی و دولتی چین میتوانند با استفاده از تسهیلات و فرصت های مناسب به گسترش روابط اقتصادی دو کشور در بخش خصوصی کمک نمایند.

وی افزود: توسعه پایدار در بخش های اجتماعی نخستین اولویت دولت پنجاب است و ما از هرگونه همکاری چین در این زمینه استقبال خواهیم نمود؛ ما خواهان استفاده از تجارب و تکنولوژی های جدید چین در بخش های کشاورزی، گردشگری، فنی و ... هستیم.

وی در ادامه از ساخت دو دانشگاه فنی حرفه ای در شهرهای دیره غازی خان و مندی بهاء الدین و یک پارک برای توسعه صنایع وابسته به کشاورزی در جنوب ایالت پنجاب خبر داد.

در این دیدار علاوه بر لانگ دنگ بن سرکنسول چین در لاهور و دیگر مقامات چینی، سردار الیاس تنویر رئیس هیئت سرمایه گذاری پنجاب، مسئول برنامه ریزی و توسعه، معاون وزیر امور داخلی ایالت پنجاب، معاون صنعت، دبیر کل وزیر ارشد ایالت پنجاب و دیگر مقامات مربوطه نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1