خبر فوری

 
 
دیدار سفیر چین در اسلام آباد با وزیر آموزش و پروش دولت فدرال پاکستان
کد خبر :779664027

11:31 1400/06/25


برچسب ها : پاکستان و چین, سفیر چین, شفقت محمود, نونگ رونگ, وزیر آموزش و پرورش پاکستان,

نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد روز گذشته با شفقت محمود وزیر آموزش و پرورش، آموزش عالی و میراث ملی دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد روز گذشته با شفقت محمود وزیر آموزش و پرورش، آموزش عالی و میراث ملی دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون روابط دو جانبه و گسترش همکاری میان دو طرف در بخش آموزش و مهارت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شفقت محمود وزیر آموزش و پرورش پاکستان در این دیدار ابراز داشت: روابط پاکستان و چین همچون آهن مستحکم و پایدار است که روز به روز در حال تقویت و گسترش است.

وی افزود: چین نخستین کشوری است که واکسن کووید-19 را در اختیار پاکستان قرار داد، اقدامات چین در زمینه مقابله با ویروس کرونا و موفقیت چین در پایان این ویروس همه گیر برای تمام جهان الگو و نمونه است.

سفیر چین در اسلام آباد نیز خاطرنشان کرد: چین از چند دهه گذشته در مجامع مختلف ملی و بین المللی در کنار پاکستان حضور داشته است تا بتواند در تمامی آن مسائل پاکستان را همراهی نماید.

نونگ رونگ گفت: بالاترین شمار دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در چین متعلق به پاکستان می باشد. علاوه بر این پاکستان در مقایسه با سایر کشورهای جهان از مزایای بیشتر چین برخوردار بوده است.

مقامات دو کشور در ادامه این دیدار بر عزم خود برای تقویت سطح همکاری های دوجانبه در بخش فرهنگ، آموزش و هنر  تاکید ورزیدند.

سفیر چین و وزیر دولت فدرال پاکستان همچنین در خصوص وضعیت دانشجویان پاکستانی مقیم چین و مشکلات پیش روی آنان نیز به گفتگو پرداختند و نسبت به تداوم رایزنی ها در این خصوص موافقت نمودند.

ارسال نظر

 
1