خبر فوری

 
دیدار سفیر چین در اسلام آباد با رئیس مجلس ملی پاکستان
کد خبر :716523061

11:18 1401/06/17


برچسب ها : اسلام آباد, پارلمان پاکستان, پاکستان و چین, پکن, رئیس پارلمان پاکستان, راجا پرویز اشرف, روابط دوجانبه, سخنگوی مجلس ملی, سخنگوی مجلس ملی پاکستان, سفیر چین, سیل, سیل زدگان, نونگ رونگ,

نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی این کشور دیدار کرد. در این دیدار در زمینه تقویت مناسبات دوجانبه تاکید شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی این کشور دیدار کرد. در این دیدار در زمینه تقویت مناسبات دوجانبه تاکید شد.

رئیس مجلس ملی پاکستان در گفتگو با سفیر چین ضمن ابراز تاسف درپی خسارات جانی ناشی از زلزله در چین، سفیر چین را از خسارات و تلفات ناشی از سیل در پاکستان مطلع کرد و گفت: سیل اخیر در پاکستان نشان دهنده تاثیرات منفی تغییرات اقلیمی می باشد. وی بر جامعه جهانی تاکید کرد که آنها به منظور مقابله با خسارات ناشی از تغییرات اقلیمی و کمک به سیل زدگان در پاکستان پیش قدم شوند.

وی افزود: پاکستان به دلیل آنکه کشوری درحال توسعه می باشد، در حال حاضر به شدت با تغییرات آب و هوایی مواجه شده است، ضروری است تا کشورهای توسعه یافته جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی، استراتژی مشترکی اتخاذ کنند. مردم و دولت چین در سیل اخیر در پاکستان با فراخ دلی به پاکستان کمک کرده اند که به همین منظور تشکر می کنیم و پاکستان قدردان حمایت و کمک های مردم و دولت چین می باشد.

وی با عنوان کردن روابط میان دو کشور در سطح دوستی بی نظیر، خاطر نشان ساخت که به هیچکس اجازه خراب کردن این دوستی را نخواهیم داد. دو کشور همواره در سطح بستر های بین المللی از یکدیگر حمایت کرده اند؛ وی اظهار داشت که اتباع چینی مقیم پاکستان نقش مهمی در ساخت و توسعه پاکستان ایفا می کنند، و پاکستان نیز هرگونه اقدام جهت حفاظت از آنها را انجام می دهد. با تبادل هیئت های پارلمانی متقابل، تجربیات اعضای پارلمان های دوطرف افزایش می یابد، تکمیل سی پیک، دور جدیدی از رفاه و توسعه در منطقه را به ارمغان خواهد آورد و این به نفع مردم برای بهبود زندگی خواهد بود.

سفیر چین ضمن ابراز تاسف درپی تلفات و خسارات ناشی از سیل بی سابقه در پاکستان، بیان داشت که دولت و مردم چین در این لحظات غم انگیز در کنار پاکستان ایستاده اند، هرگونه همکاری لازم جهت کمک به سیل زدگان را انجام خواهیم داد.

ارسال نظر

 
1