خبر فوری

 
 
دیدار سفیر چین با وزیر کشور پاکستان
کد خبر :1703757092

14:38 1400/08/20


برچسب ها : اسلام آباد, پنجاب, دیدار, سفیر چین, شیخ رشید, نونگ رونگ, وزیر کشور پاکستان,

نونگ رونگ سفیر چین با شیخ رشید وزیر کشور پاکستان در دبیرخانه برنامه اقدام ملی دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نونگ رونگ سفیر چین با شیخ رشید وزیر کشور پاکستان در دبیرخانه برنامه اقدام ملی دیدار و گفتگو کرد.

شیخ رشید وزیر کشور پاکستان با استقبال از سفیر چین، وی را در جریان وضعیت امنیتی اتباع چینی و اقدامات امنیتی اخیر قرار داد.

وزیر کشور پاکستان طی این دیدار گفت: دوستی پاکستان و چین از دهه ها قبل در سناریوهای بین المللی گوناگون امتحان خود را پس داده است. با وجود چالش ها، پروژه سی پک به عنوان تغییر دهنده بازی با موفقیت در حال تکمیل است. همچنین برای ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی وجود محیطی امن ضروری می باشد.

وی در ادامه گفت: کریدور اقتصادی چین و پاکستان نشان دهنده روابط عمیق دو کشور است. توسه پاکستان و حفظ امنیت اتباع چینی جزو منافع مشترک دو کشور می باشد.

وی افزود: همکاری متقابل همراه با تعهد و اعتماد موجب گسترش روابط دوستانه بین دو کشور شده و موجب رونق، سرمایه گذاری و توسعه بیشتر منطقه خواهد شد. همچنین امنیت شهروندان چینی و پروژه های در حال اجرا در پاکستان تضمین خواهد شد.

وی همچنین گفت: ما یک بخش امنیت اتباع خارجی برای محافظت از اتباع خارجی ایجاد کرده ایم و از بهبود نظارت و مکانیسم های امنیتی اطمینان حاصل خواهیم کرد. همچنین به منظور بررسی مستمر وضعیت امنیتی، کمیته های امنیتی تشکیل شده و علاوه بر این بر اساس توصیه های کمیته عالی امنیت، اجرای آن تضمین شده است.

سفیر چین نیز طی این دیدار گفت: برای تکمیل موفقیت آمیز پروژه های سی پک، ایجاد امنیت امری ضروری است و این موضوع مورد تاکید نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور چین قرار گرفته است.

وی افزود: چین پروژه های توسعه بیشتری در پاکستان اجرا خواهد کرد و خواهان توسعه سریع پاکستان است.

وی همچنین اقدام پاکستان برای ایجاد بخش امنیت اتباع خارجی را مثبت خواند و افزایش روابط بین سفارت چین و بخش امنیت اتباع خارجی را موجب تسهیل در دستیابی به اهداف مشترک دو کشور دانست.

ارسال نظر

 
1