خبر فوری

 
 
دیدار سفیر پاکستان در ایرلند با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1347140318

18:07 1401/08/09


برچسب ها : ایرلند, پاکستان و ایرلند, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, روابط دوجانبه, سفیر پاکستان, عایشه فاروقی, همکاری دوجانبه,

عایشه فاروقی سفیر معین پاکستان در ایرلند با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عایشه فاروقی سفیر معین پاکستان در ایرلند با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دکتر عارف علوی بیان کرد: در ایرلند فرصت‌های زیادی برای اشتغال جوانان و استارت‌آپ‌های متخصص فناوری اطلاعات وجود دارد؛ زیرا زیرا روز به روز تعداد بیشتری از شرکت های فناوری اطلاعات در اروپا، دفتر مرکزی خود را به ایرلند منتقل می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که عایشه فاروقی نقش خود را در جهت توسعه روابط و همکاری دوجانبه میان پاکستان و ایرلند در زمینه های مختلفی از جمله ترویج سرمایه گذاری در پاکستان، ایجاد فرصت های شغلی آنلاین برای جوانان متخصص فناوری اطلاعات پاکستان، افزایش تبادلات پارلمانی، افزایش ارتباطات مردمی و توسعه روابط کشاورزی و دامداری، ایفا کند.

وی همچنین حمایت ایرلند از پاکستان را در موضوع GSP Plus و راه اندازی طرح جدید GSP پس از سال 2023 را برجسته ساخت و از افتتاح سفارت ایرلند در اسلام آباد ابراز خوش آیندی کرد و گفت: این اقدام به ارتقای روابط دوجانبه سودمند و دوستانه میان دو کشور کمک بسیاری می کند.

دکتر عارف علوی آموزش عالی را یکی از زمینه های مهم همکاری دوجانبه خواند و گفت: بیش از 25 هزار پاکستانی در ایرلند زندگی می کنند که شامل دانشجویان و متخصصان پاکستانی می باشن همچنین سفیر تعیین شده بایستی نقش خود را درخصوص حمایت از دانشجویان پاکستانی در اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه های ایرلند ایفا کند.

وی افزود: نقض حقوق بشر در جامو و کشمیر توسط نیروهای اشغالگر هند باید برجسته شود؛ بطوری که جامو و کشمیر یک مناقشه بین المللی است و بایستی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و تصمیمات مردم کشمیر حل و فصل شود.

رئیس جمهور پاکستان در پایان این دیدار خاطر نشان کرد: جامعه بین المللی، به ویژه سازمان ملل متحد و حقوق بشر، باید متوجه وضعیت روبه رشد چالش اسلام هراسی و اذیت آزار قشر اقلیت در هند توسط نیروهای اشغالگر این کشور شوند تا هند را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین بین الملل و سازمان های حقوق بشر محاکمه کنند.

ارسال نظر

 
1