خبر فوری

 
دیدار سفیر پاکستان در ایتالیا با دکتر عارف علوی پیرامون بررسی راه های گسترش روابط دوجانبه
کد خبر :1231862484

19:01 1401/09/28


برچسب ها : پاکستان و ایتالیا, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, سفیر پاکستان در ایتالیا,

علی جاوید سفیر معین پاکستان در ایتالیا با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | علی جاوید سفیر معین پاکستان در ایتالیا با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دکتر عارف علوی ضمن تاکید بر افزایش روابط صنعتی از جمله دفاع، کشاورزی، فناوری اطلاعات میان پاکستان و ایتالیا، گفت: ظرفیت های گسترده ای برای گسترش روابط میان دو کشور وجود دارد.

وی بر متمرکز شدن کارکنان سفارت پاکستان جهت حل مشکلات پاکستانی های مقیم ایتالیا تاکید کرد و افزود: کارشناسان فناوری اطلاعات پاکستان می توانند خدمات و محصولات خود را در ایتالیا و اروپا ارائه دهند و سرمایه گذاران ایتالیایی در پاکستان از نیروی کار ارزان، مواد خام و سیاست های سرمایه گذار پسند بهره می برند.

دکتر عارف علوی برنامه تعامل استراتژیک که در سال 2013 توسط دو کشور امضا شد را بهترین عامل جهت ارتقای همکاری های دوجانبه توصیف کرد و گفت: پاکستان و ایتالیا در مورد چندین موضوع منطقه ای و جهانی، به ویژه اصلاح شورای امنیت سازمان ملل متحد مواضع مشترکی دارند.

وی خاطر نشان کرد: بایستی جنایات، تهدیدها، آزار و اذیت، بدرفتاری با اقلیت‌های آسیب‌پذیر به ‌ویژه مسلمانان و افزایش روزافزون اسلام‌ هراسی تحت اشغال غیرقانونی جامو و کشمیر توسط هند که به جان و مال مسلمانان ساکن در آن لطمه می زند، برجسته شود.

رئیس جمهور پاکستان نقش سفیر را در جهت گسترش روابط دوجانبه حائز اهمیت خواند و بیان کرد: ایتالیا بزرگترین شریک پاکستان در اتحادیه اروپا است و همچنین در بین 10 شریک تجاری بزرگ پاکستان در جهان قرار دارد.

وی در پایان این دیدار نسبت به حجم تجارت فعلی به مبلغ 1.3 میلیارد دلار میان دو کشور ابراز نارضایتی کرد و گفت: حدود 2 میلیون پاکستانی در ایتالیا زندگی می کنند که نقش مهمی در توسعه اجتماعی و اقتصادی ایتالیا دارند.

ارسال نظر

 
1