خبر فوری

 
دیدار سفیر پاکستان در امارات با رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :448154280

10:41 1401/07/26


برچسب ها : پاکستان و امارات, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, سفیر پاکستان در امارات, فیصل نیاز ترمذی,

فیصل نیاز ترمذی سفیر پاکستان در امارات با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کردد.


اسلام آباد: به گزراش راز نیوز | فیصل نیاز ترمذی سفیر پاکستان در امارات با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کردد.

رئیس جمهور پاکستان طی این دیدار گفت: دو کشور دارای فرصت های وسیع همکاری در بخش های انرژی های تجدید پذیر، بازرگانی، صنعت، توسعه زیرساخت ها و هتلداری هستند.

وی گفت: 1 میلیون و 600 هزار شهروند پاکستانی مقیم امارات یکی از دارایی های پاکستان بوده و نقش مهمی در توسعه و رفاه دو کشور ایفا می کنند.

وی افزود: حواله های ارسال شده توسط شهروندان پاکستانی خارج از کشور به پاکستان در سال 2021-2022 به رقم 5 میلیارد و 814 میلیون دلار رسید که به پاکستان در رفع نیازهای ارزی کمک بسیار زیادی کرد.

وی طی این دیدار به دلیل حمایت امارات از پاکستان در سازمان های اف ای تی اف (FATF) و صندوق بین المللی پول (IMF) و همچنین فراهم کردن 2 میلیارد دلار برای افزایش نقدینگی و ذخایر ارزی پاکستان تشکر کرد.

وی طی این دیدار از سرمایه گذاری مستقیم خارجی امارات در پاکستان به ارزش 2.9 میلیارد دلار ابراز خرسندی کرد و گفت که در سال های آتی ضرورت افزایش سرمایه گذاری در کشور وجود دارد.

وی سپس گفت: مهاجران پاکستانی با موسسات آموزش عالی آنلاین پاکستان از جمله دانشگاه آزاد علامه اقبال و دانشگاه مجازی، ارتباط دیجیتالی برقرار کنند تا مهارت های دیجیتالی آن ها بهبود یابد.

ارسال نظر

 
1