خبر فوری

 
 
دیدار سفیر و رئیس مرکز هماهنگی مذهبی و فرهنگی قزاقستان با وزیر امور مذهبی پاکستان
کد خبر :1854753964

14:13 1400/10/04


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و قزاقستان, پنجاب, دیدار, سفیر قزاقستان, وزیر امور مذهبی پاکستان,

بولت سارسنبایف رئیس مرکز هماهنگی مذهبی و فرهنگی قزاقستان و یارزن کت فن سفیر قزاقستان با نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | بولت سارسنبایف رئیس مرکز هماهنگی مذهبی و فرهنگی قزاقستان و یارزن کت فن سفیر قزاقستان با نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سید انوار الحسن بخاری معاون وزیر امور مذهبی پاکستان و ارشد فرید خان دبیر مشترک هماهنگی مذهبی پاکستان نیز در این دیدار حضور داشتند.

طرف ها در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دو جانبه و همکاری در زمینه مذهبی، فرهنگی و تجاری بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور مذهبی پاکستان طی این دیدار گفت: به درخواست عمران خان نخست وزیر پاکستان بزودی پروازهای مستقیم از پاکستان به مقصد قزاقستان آغاز می شود.

وی افزود: اکثر مشاهیر مذهبی ما اهل آسیای مرکزی بوده و شهرهای سمرقند، بخارا و خوارزم، مراکز علمی و هنری ماوراء النهر می باشند. صوفیان با رفتار و خوش اخلاقی به اصلاح جامعه پرداختند.

وی همچنین گفت: تنها راه ترویج هماهنگی حرفه ای گفتگو و برگزاری نشست می باشد. مکان های مذهبی زیادی در پاکستان وجود داشته و ما در حال تلاش برای افزایش گردشگری مذهبی در پاکستان هستیم.

ارسال نظر

 
1