خبر فوری

 
 
دیدار سفیر نپال با رئیس جمهور پاکستان در پایان ماموریتش
کد خبر :1353600252

13:17 1399/06/14


برچسب ها : پاکستان و نپال, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر نپال,

سیوا لمسال ادیکاری سفیر نپال در اسلام آباد در پایان ماموریت دیپلماتیک خود در پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سیوا لمسال ادیکاری سفیر نپال در اسلام آباد در پایان ماموریت دیپلماتیک خود در پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در جریان این دیدار درباره مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و کاتماندو به بحث و تبادل نظر پرداخته و بر ضرورت گسترش همکاری ها میان دو کشور تاکید نمودند.

طبق بیانیه صادر شده از سوی بخش روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری پاکستان دکتر عارف علوی در این دیدار اظهار داشت: اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا باید اقدامات خود برای بهبود وضعیت زندگی مردم منطقه آسیای جنوبی را گسترش دهد.

وی افزود: اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا(سارک) باید برای ارتقا همکاری های متقابل میان کشورهای عضو و همچنین بهبود سطح زندگی مردم منطقه فعال گردد.

رئیس جمهور پاکستان با اشاره به اختلافات هند با همسایگان خود بر سر مسائل مرزی خاطرنشان کرد: اختلافات مرزی هند با همسایگان خود امنیت منطقه را در معرض خطر قرار داده است، اقدامات غیرقانونی هند علیه اقلیت های مذهبی به ویژه در منطقه جامو و کشمیر نگران کننده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مناسبات پاکستان و نپال گفت: دو کشور دارای روابط بسیار خوب و صمیمانه در تمام زمینه ها و مواضع مشترک در زمینه موضوعات منطقه ای و بین المللی هستند، وی بر تقویت و استحکام همکاری های دوجانبه در بخش های دفاعی، تجاری و فرهنگی تاکید نمود.

عارف علوی در پایان سخنان خود از نقش موثر سفیر نپال در تقویت مناسبات و گسترش روابط دو کشور تمجید نمود.

سفیر نپال نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط با پاکستان گفت: ما خواهان گسترش همکاری های دو کشور در بخش های مختلف دفاعی، فرهنگی و ... هستیم.

ارسال نظر

 
1