خبر فوری

 
 
دیدار سفیر منتخب پاکستان در ترکیه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :2137045291

16:43 1401/06/29


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ترکیه, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, سفیر پاکستان, گفتگو,

دکتر یوسف جیئند سفیر پاکستان در ترکیه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در کاخ ریاست جمهوری اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر یوسف جیئند سفیر پاکستان در ترکیه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در کاخ ریاست جمهوری اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دکتر عارف علوی ضمن تبریک انتصاب یوسف جیئند به سمت سفیر پاکستان در ترکیه بیان کرد: پاکستان متعهد به توسعه بیشتر روابط تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه با ترکیه است.

وی با تاکید بر افزایش سطح تجارت میان پاکستان و ترکیه گفت: امضای موافقتنامه تجارت کالا، راه را برای دستیابی به هدف تجاری دوجانبه 5 میلیارد دلاری در میان مدت هموار می سازد.

وی حمایت ترکیه از تلاش‌های پاکستان برای مبارزه با اسلام‌هراسی در سراسر جهان و به‌ویژه در هند را که مسلمانان روزانه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، تأیید کرد.

وی همچنین از حمایت ترکیه از پاکستان در خصوص اختلاف بر سر اشغال غیرقانونی جامو و کشمیر توسط هند ابراز قدردانی کرد و از دکتر یوسف جیئند خواست تا مقامات ترکیه را در جریان ظلم های کشور اشغالگر هند علیه مردم مظلوم کشمیر قرار دهد.

رئیس جمهور پاکستان به سفیر منتخب اطمینان داد که پاکستان متعهد به حمایت از مواضع اصلی ترکیه در موضوعات مختلف می باشد؛ همچنین لازم به ذکر است که از زمان برقراری روابط میان پاکستان و ترکیه، در مجموع بیش از 190 موافقتنامه و تفاهم نامه بین دو کشور به امضا رسیده است.

ارسال نظر

 
1