خبر فوری

 
 
دیدار سفیر مصر با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان
کد خبر :257671008

13:30 1401/08/05


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و مصر, پنجاب, دیدار, سفیر مصر, شهباز شریف, طارق محمد دحروج, نخست وزیر پاکستان,

طارق محمد دهروج سفیر مصر با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | طارق محمد دهروج سفیر مصر با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد. دو طرف طی این دیدار در مور موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله تقویت روابط پاکستان و مصر و برگزاری بیست و هفتمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (UNFCC) در مصر در ماه آینده میلادی بحث و تبادل نظر کردند.

نخست وزیر پاکستان طی این دیدار با تاکید بر لزوم افزایش همکاری های پاکستان و مصر در بخش اقتصاد، گفت که افزایش روابط مقامات، مردم و نهاد های پاکستان و مصر بایکدیگر اهمیت زیادی دارد.

وی به مکالمه تلفنی خود با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر اشاره و از ابراز همدردی و همبستگی مصر با سیل زدگان پاکستان تشکر کرد.

وی به مصر برای میزبانی از بیست و هفتمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (UNFCC) در شهر شرم الشیخ تبریک گفت و بیان کرد که ما منتظر برگزاری "کنفرانس سطح عالی تغییرات آب و هوایی و جوامع آسیب پذیر" با ریاست مشترک و مشارکت فعال در آن هستیم. پاکستان در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (UNFCC) به نمایندگی از "گروه 77 به اضافه چین" شرکت خواهد کرد.

وی طی این دیدار بر لزوم افزایش همکاری های پاکستان و مصر در بخش های اقتصادی و افزایش روابط مقامات، مردم و نهاد های دو کشور بایکدیگر تاکید کرد.

وی گفت: پاکستان و مصر دارای روابط دوستانه و مبتنی بر ارزش ها و دیدگاه های مشترک هستند. دو کشور در موضوعات مورد علاقه مشترک دوجانبه و موضوعات منطقه ای و بین المللی همکاری نزدیکی دارند.

ارسال نظر

 
1