خبر فوری

 
دیدار سفیر مصر با خواجه محمد آصف وزیر دفاع دولت فدرال پاکستان
کد خبر :1285246616

10:12 1401/03/10


برچسب ها : پاکستان و مصر, خواجه محمد آصف, سفیر مصر, طارق دهروگ, وزیر دفاع پاکستان,

طارق محمد دهروگ سفیر مصر در اسلام آباد روز گذشته با حضور در محل ساختمان وزارت دفاع پاکستان با خواجه محمد آصف وزیر دفاع دولت فدرال پاکستان دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| طارق محمد دهروگ سفیر مصر در اسلام آباد روز گذشته با حضور در محل ساختمان وزارت دفاع پاکستان با خواجه محمد آصف وزیر دفاع دولت فدرال پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

طبق جزئیات منتشر شده، مقامات دو کشور در این دیدار پیرامون موضوعات مشترک مورد علاقه و همچنین مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و قاهره به بحث و رایزنی پرداختند.

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و مصر دارای روابط تاریخی و دیرینه دوستانه با یکدیگر بر مبنای اعتماد و احترام متقابل هستند. به ویژه در زمینه همکاری‌های دفاعی که طی سال‌های گذشته شاهد رشد و توسعه چشمگیری بوده است که هیچگاه تحت تأثیرات تحولات سیاسی و تغییر دولت‌ها قرار نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: روابط دو کشور بر اساس چشم‌انداز توسعه آینده و همکاری‌های دوجانبه توسعه خواهد یافت، دو کشور می‌توانند نقاط قوت خود را ترکیب کرده و برای پروژه‌ها و همکاری‌های مشترک تلاش کنند.

وزیر دفاع پاکستان همچنین با ابراز اطمینان و رضایت نسبت به سیزدهمین نشست همکاری دفاعی میان پاکستان و مصر در قاهره بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در این زمینه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: پاکستان و مصر از پتانسیل‌های گسترده‌ای در زمینه توسعه روابط در بخش‌های مختلف برخوردار هستند زیرا دو کشور علاوه بر منافع مشترک استراتژیک با چالش‌های مشترکی مواجه هستند و هر دو کشور خواهان توسعه و آبادانی یکسان هستند.

سفیر مصر نیز در این دیدار از اظهارات محبت‌آمیز وزیر دفاع پاکستان تقدیر نمود و بر عزم دولت خود برای توسعه روابط و ارتقای همکاری‌ها با پاکستان در تمامی زمینه‌ها به ویژه در بخش دفاعی تاکید ورزید.

ارسال نظر

 
1