خبر فوری

 
دیدار سفیر مجارستان با رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1416478615

17:40 1401/10/20


برچسب ها : پاکستان و مجارستان, رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان, روابط دوجانبه, سفیر مجارستان, کمیسیون آموزش عالی,

بیلا فازیکاس سفیر مجارستان در اسلام آباد با دکتر مختار احمد رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان HEC دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| بیلا فازیکاس سفیر مجارستان در اسلام آباد با دکتر مختار احمد رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان HEC دیدار کرد. در این دیدار در خصوص فرصت های مختلف همکاری های دوجانبه آموزشی تبادل نظر انجام گرفت.

رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان از همکاری طولانی مدت آموزشی بین دو کشور از جمله ارائه بورسیه به اتباع پاکستانی از سال 2016 میلادی،  از سفیر قدردانی کرد .

فازیکاس سفیر مجارستان در این نشست با تعهد به افزایش ظرفیت بورسیه تحصیلی سالانه برای پاکستانی ها از 200 به 400، خاطر نشان ساخت که یادداشت تفاهم بین دو کشور از سال 2023 تا 2025 اجرایی می شود. وی همچنین بر ضرورت سرمایه گذاری در بخش آموزش فنی تاکید کرد.

وی با اشاره به این موضوع که دو کشور دارای حوزه های مشترک تحقیق و توسعه من جمله در بخش های کشاورزی، دامپزشکی، علوم ورزشی، مهندسی و فناوری می باشند، پیشنهاد تشکیل مجمعی برای ترویج تبادل بهترین تجربیات بین دانشگاه های دو کشور را داد.

سفیر مجارستان در ادامه اظهار داشت که روابط دو کشور بر پایه منافع مشترک استوار هستند و مجارستان برای این روابط دوجانبه اهمیت بسزایی قائل است و به همین منظور شبکه فارغ التحصیلان پاکستان-مجارستان با هدف تبادل فرهنگ و گسترش تفاهم ایجاد شده است.

در این میان مختار احمد با بیان اینکه اقتصاد جهانی با سرعت در حال متمرکز شدن اشتغال مبتنی بر مهارت است، پیشنهاد همکاری بین پاکستان و دانشگاه های مهارت محور مجارستان برای ترویج سرمایه گذاری در مجارستان را ارائه کرد.

ارسال نظر

 
1