خبر فوری

 
دیدار سفیر قطر در پاکستان با ایوب آفریدی پیرامون وضعیت مهاجران پاکستانی مقیم قطر
کد خبر :1836169708

15:26 1400/11/15


برچسب ها : اسلام آباد, ایوب آفریدی, خط لوله گاز, دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی های خارج از کشور, دیدار, سفیر قطر, شیخ سعود بن عبدالرحمان آل ثانی, عربستان سعودی, مشاور نخست وزیر, کویت,

شیخ سعود بن عبدالرحمن الثانی سفیر قطر در پاکستان با ایوب آفریدی مشاور نخست وزیر در امور پاکستانی های خارج از کشور و توسعه منابع انسانی در اسلام آباد دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شیخ سعود بن عبدالرحمن الثانی سفیر قطر در پاکستان با ایوب آفریدی مشاور نخست وزیر در امور پاکستانی های خارج از کشور و توسعه منابع انسانی در اسلام آباد دیدار و هر دو طرف در زمینه تسهیل و ترویج دادن پاکستانی های مقیم قطر گفتگو کردند.

در این دیدار، ایوب آفریدی گفت: پاکستان در حال تلاش است تا جایگاهی در بازار کارهای فنی و حرفه ای در قطر پیدا کند اما در حال حاضراین نوع بازار ها توسط رقبای دیگر اشغال شده است.

وی افزود: پاکستان بیش از 3500 پزشک، پرستار و تکنسین را در طول شیوع کرونا به کویت فرستاده است و 3000 نفر دیگر نیز در خط لوله گاز مشغول هستند، همچنین عربستان سعودی در حال استخدام صدها نفر از این متخصصان پزشکی در عربستان می باشد.

وی ادامه داد: قطر دوست خوب قدیمی است که به واسطه تاریخ، فرهنگ، ارزش ها و مذهب انگلیس با پاکستان مرتبط است و باید چنین ظرفیتی را در نظر بگیرد.

سفیر قطر گفت: او منتظر پیشنهاد جامع وزارتخانه قطر و آماده امضای تفاهم نامه با دولت پاکستان جهت ترویج مهاجرت های هدفمند و حرفه ای است.

وی گفت که خودش شاگرد یک مربی پرواز پاکستانی است، پاکستانی های مقیم قطر را بی نهایت دوست دارد و در حال حاضر تعداد آنها را از ده هزار به صد و ده هزار رسانده است.

وی بیان کرد: بیش از 53 آژانس امنیتی در قطر، نیروهای امنیتی را با قراردادی سه ماهه برای استادیوم تازه ساخته خود استخدام می کنند در حالی که 5 هزار پرسنل امنیتی پاکستان با قراردادهای پنج ساله باقی خواهند ماند. همچنین متخصصان پاکستانی به ویژه پزشکان به دلیل تخصص خود شهرت جهانی دارند و ایشان خواستار جذب مهاجران ماهر تر در این زمینه به کشور قطر شد.

شیخ سعود بن عبدالرحمن الثانی گفت:علاوه بر دفاتر دولتی در اسلام آباد و کراچی، به زودی دفاتر جدیدی در پیشاور و لاهور نیز برای آسایش مردم هر دو کشور افتتاح خواهند شد.

در پایان، ایوب آفریدی از تشکیل این نشست قدردانی کرد و گفت: دیدارهای متعددی پیرامون سازماندهی مهاجرت پاکستانی ها به قطر صورت خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

 
1