خبر فوری

 
 
دیدار سفیر قزاقستان در اسلام آباد با راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان پاکستان
کد خبر :408469078

10:20 1401/07/06


برچسب ها : اتحادیه بین المجالس, اسلام آباد, پاکستان و قزاقستان, رئیس پارلمان پاکستان, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, سفیر قزاقستان,

یرژان کستافین سفیر قزاقستان در اسلام آباد روز سه شنبه با حضور در محل پارلمان پاکستان با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| یرژان کستافین سفیر قزاقستان در اسلام آباد روز سه شنبه با حضور در محل پارلمان پاکستان با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه میان پاکستان و قزاقستان و ارتقای همکاری‌ها میان دو کشور در تمام زمینه‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان پاکستان در این دیدار با تأکید بر اهمیت روابط دوستانه میان پاکستان و قزاقستان ابراز داشت: قزاقستان یکی از کشورهای مهم در آسیای میانه است، دیپلماسی پارلمانی میان دو کشور می‌تواند نقشی فعال در جهت توسعه همکاری‌ها میان دو کشور ایفا نماید.

وی افزود: گروه دوستی پاکستان-قزاقستان در حال تلاش برای توسعه روابط پارلمانی میان دو کشور است. پاکستان خواهان توسعه همکاری‌های دوجانبه تجاری و دیگر بخش‌های اقتصادی با قزاقستان است.

رئیس پارلمان پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با سفیر قزاقستان به تشریح خسارت‌های به بار آمده در نتیجه وقوع سیل اخیر در پاکستان پرداخت و بر لزوم راه اندازی صندوق جهانی برای مقابله با تأثیرات آب و هوایی تأکید ورزید.

راجا پرویز اشرف با تأکید بر لزوم گفتگو در خصوص خسارت‌های مالی به بار آمده در پاکستان در جریان نشست اتحادیه بین‌المجالس در روآندا خاطرنشان کرد: مجلس ملی پاکستان نامه‌ای با مضمون شامل کردن خسارت‌های سیل در پاکستان در دستور کار اضطراری نشست اتحادیه بین‌المجالس را به دبیرکل این اتحادیه ارسال کرده است.

وی همچنین از سفیر قزاقستان خواستار حمایت از مواضع پاکستان در نشست اتحادیه بین‌المجالس شد.

سفیر قزاقستان نیز در این دیدار مراتب همبستگی خود با حادثه دیدگان سیل اخیر در پاکستان را ابراز داشت و بر عزم خود برای توسعه روابط دوستانه میان دو کشور تأکید ورزید.

ارسال نظر

 
1