خبر فوری

 
 
دیدار سفیر قزاقستان با وزیر نفت پاکستان
کد خبر :831931317

13:33 1401/07/14


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و قزاقستان, پنجاب, دیدار, سفیر قزاقستان, مصدق ملک, وزیر نفت پاکستان, یرزان کستافین,

یرزان کوستافین سفیر قزاقستان با دکتر مصدق ملک وزیر نفت پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | یرزان کوستافین سفیر قزاقستان با دکتر مصدق ملک وزیر نفت پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله همکاری دو کشور در بخش انرژی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر نفت پاکستان طی این دیدار به روابط دوستانه پاکستان و قزاقستان و روابط دیرینه مردم دو کشور اشاره کرد و گفت که پاکستان می تواند از ذخایر عظیم انرژی قزاقستان استفاده کند و افزایش همکاری دو کشور در بخش انرژی علاوه بر تامین نیاز فوری پاکستان به انرژی، این کشور می تواند به عنوان دروازه ای برای محصولات انرژی قزاقستان از طریق بندر گوادر عمل کند و شریک تجارت انرژی در جهان شود.

سفیر قزاقستان نیز طی این دیدار گفت: همکاری پاکستان و قزاقستان در بخش انرژی برای هر دو طرف سودمند خواهد بود. روابط تجاری دو کشور دارای ظرفیت های زیادی است. حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته 200 میلیون دلار بود.

وی افزود: قزاقستان در حال نزدیک شدن به امضای قزازداد تجارت ترانزیتی با پاکستان است. قزاقستان دارای منابع عظیم نفت، گاز و ذغال سنگ بوده و این امر می تواند موجب فراهم کردن بهترین فرصت های همکاری بین دو کشور در بخش انرژی شود.

وزیر نفت پاکستان به سفیر قزاقستان برای همکاری کامل خود اطمینان داد و بر این موضوع تاکید کرد که پاکستان برای ایجاد کریدورهای جدید انرژی در داخل مرزهای خود آماده است. درگیری روسیه و اوکراین موجب افزایش سریع نیاز کشور به انرژی شد و اهمیت تنوع بخشیدن به بخش انرژی را برجسته کرد.

وی افزود: ما برای نتیجه بخش شدن کارگروه های مشترک در زمینه انرژی اقدام خواهیم کرد. در آینده نزدیک دیداری بین وزرای نفت پاکستان و قزاقستان صورت می گیرد و بصورت مستقیم در زمینه انرژی مذاکره خواهد شد.

ارسال نظر

 
1