خبر فوری

 
 
دیدار سفیر قزاقستان با وزیر امور مذهبی پاکستان با محوریت تقویت مناسبات مذهبی فیمابین
کد خبر :1515568771

14:27 1401/05/21


برچسب ها : پاکستان و قزاقستان, روابط دوجانبه, سفیر قزاقستان, گردشگری, وزیر امور مذهبی پاکستان,

سفیر قزاقستان در اسلام آباد روز گذشته پنجشنبه با مفتی عبدالشکور وزیر امور مذهبی پاکستان دیدار کرد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر قزاقستان در اسلام آباد روز گذشته پنجشنبه با مفتی عبدالشکور وزیر امور مذهبی پاکستان دیدار کرد و گفت: قزاقستان یک کشور بزرگی است که جمعیت مسلمانان آن 70 درصد می باشد.

سفیر ضمن تاکید بر گسترش و تقویت روابط دوجانبه در بخش های تجارت، فرهنگ و اقتصاد، مناسبات نزدیک مذهبی میان دو کشور را مطرح کرده و از وزیر امور مذهبی پاکستان به نمایندگی از رئیس سنای قزاقستان برای حضور در کنفرانس "رهبران مسلمان" دعوت کرد و اظهار داشت که این کنفرانس  مورخه 14 و 15 سپتامبر 2022 برابر 23 و 24 شهریور 1401 برگزار می شود.

سفیر قزاقستان همچنین از رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی، رئیس و مدیر دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد نیز برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرد. گفتنی است هدف از این کنفرانس صحبت در مورد مسائل مذهبی پیش روی جهان اسلام و وضعیت مذهبی می باشد.

وی اظهار داشت که نشست کمیسیون الحاق بین دولتی میان دو کشور پاکستان و قزاقستان در ماه نوامبر برگزار می شود و از همین ماه پروازهای مستقیم پاکستان به قزاقستان و بالعکس نیز آغاز خواهند شد.

وزیر فدرال پاکستان در این بین با تاکید بر تعمیق روابط برادرانه میان دوکشور برادر اسلامی، از گروه های مذهبی برای بازدید از 19 نقاط مذهبی در پاکستان دعوت کرد و گفت: باید تفاهمنامه ای در زمینه گسترش گردشگری مذهبی و مناسبات دوجانبه میان دو کشور امضاء شود.

ارسال نظر

 
1