خبر فوری

 
 
دیدار سفیر فرانسه با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :412632761

12:42 1401/06/22


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و فرانسه, پنجاب, دیدار, سفیر فرانسه, شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نیکولاس گیل,

نیکولاس گیل سفیر فرانسه با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نیکولاس گیل سفیر فرانسه با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

نخست وزیر پاکستان طی این دیدار گفت: پاکستان برای روابط دوجانبه خود با فرانسه ارزش قائل بوده و به همکاری خود با این کشور بر اساس چارچوب اتحادیه اروپا اهمیت می دهد.

وی طی این دیدار سفیر فرانسه را از اقدامات دولت پاکستان برای امداد رسانی به سیل زدگان و عبور از شرایط بحرانی ناشی از سیل در کشور آگاه کرد. وی با تشکر از سفیر فرانسه برای ابراز همبستگی با سیل زدگان پاکستان و کمک به آن ها، از دولت فرانسه برای ارسال چادر، پمپ آب، پزشکان و پرستاران به پاکستان تشکر کرد.

وی طی این دیدار گفت: شدت و میزان خسارت ها آن چنان وسیع است که پاکستان به تنهایی قادر به مقابله با آن نیست و کمک جامعه بین المللی و حمایت آن از پاکستان در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی افزود: پاکستان با وجود نقش حداقلی در انتشار گازهای گلخانه ای، گرفتار بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی شده است. سیل اخیر در پاکستان مهمترین دلیل برای اثبات این موضوع می باشد. فرانسه می تواند علاوه بر امداد سانی فوری، برای احیا و بازسازی زیرساخت های پاکستان به ما کمک کند.

وی همچنین گفت: ما خواستار تقویت روابط خود با فرانسه در تمام زمینه های مورد علاقه مشترک هستیم. ما امیدواریم که سفیر فرانسه علاوه انجام اقداماتی به منظور تقویت روابط بین پاکستان و فرانسه، برای افزایش همکاری بین دو کشور در بخش های کشاورزی، مدیریت آب و انرژی نقش ایفا کند.

وی سپس گفت: پاکستان منتظر ادامه تماس ها به منظور افزایش روابط سودمند متقابل خود با فرانسه است.

ارسال نظر

 
1