خبر فوری

 
 
دیدار سفیر فرانسه با شیری رحمان وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان
کد خبر :593869167

11:42 1401/06/16


برچسب ها : پاکستان و فرانسه, سفیر فرانسه, سناتور شیری رحمان, سیل زدگان, وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان,

نیکولاس گیله سفیر فرانسه در اسلام آباد روز گذشته با سرکار خانم شیری رحمان وزیر تغییرات آب و هوایی دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نیکولاس گیله سفیر فرانسه در اسلام آباد روز گذشته با سرکار خانم شیری رحمان وزیر تغییرات آب و هوایی دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار پیرامون امور مربوط به امدادرسانی در مناطق سیل زده پاکستان و مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سناتور شیری رحمان وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان در این دیدار سفیر فرانسه را از آخرین وضعیت مناطق سیل زده و روند امدادرسانی به مردم آسیب دیده و کمک‌های مورد نیاز برای بازسازی مناطق آسیب دیده آگاه ساخت.

نیکولاس گیله سفیر فرانسه نیز در این دیدار با ابراز تأسف و تأثر شدید در خصوص سیل سهمگین اخیر در پاکستان و خسارت‌های گسترده این بلای طبیعی به نمایندگی از دولت فرانسه نسبت به همکاری همه‌جانبه برای کمک به سیل زدگان اطمینان بخشی نمود.

خانم شیری رحمان در ادامه ضمن تقدیر از حمایت‌های سفیر فرانسه ابراز داشت: ما پشتیبانی و کمک‌های ارسالی دولت فرانسه در این شرایط دشوار را ارج می‌نهیم.

وی خاطرنشان کرد: سطح خسارت‌های به بار آمده مطابق با حقایق میدانی چندین برابر بیشتر از سیل سهمگین سال 2010 است، این سیل 81 منطقه را تحت تأثیر قرار داده و خسارت‌های گسترده‌ای به بیش از 5700 کیلومتر از مسیرهای مواصلاتی و 246 دستگاه پل در سطح کشور وارد آورده است که اخلال شدید و گسترده در ساختار حمل و نقل کشور را به همراه داشته است، ما نیازمند بازسازی فوری زیرساخت‌های خود برای ارسال کمک در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

وی تصریح کرد: در مناطق تحت تأثیر مبحث بهداشت زنان رو به وخامت گراییده است و ارائه امکانات لازم برای زایمان فوری حدود 650 هزار زن حامله در این مناطق امری ناگزیر است از این میزان حدود 73 هزار زن در ماه‌های آخر حاملگی قرار دارند.

ارسال نظر

 
1