خبر فوری

 
 
دیدار سفیر عربستان با وزیر کشور پاکستان
کد خبر :511919103

10:57 1401/06/29


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و عربستان, پنجاب, دیدار, رانا ثناء الله, سفیر عربستان, نواف بن سعید المالکی, وزیر کشور پاکستان,

نواف بین سعید المالکی سفیر عربستان با رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نواف بین سعید المالکی سفیر عربستان با رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دوجانبه پاکستان و عربستان بحث و تبادل نظر کردند.

طی این دیدار دو طرف در مورد پیش نویس موافقتنامه همکاری پروژه راه مکه و برنامه هایی که در مراسم های روز ملی عربستان اجرا خواهند شد، گفتگو کردند.

وزیر کشور پاکستان طی این دیدار از کمک های عربستان به سیل زدگان پاکستان تشکر کرد و به سفیر عربستان برای اجرای موفقیت آمیز پروژه راه مکه 2022 برای اعزام شهروندان پاکستانی به مراسم حج تبریک گفت.

وی گفت: روابط پاکستان با عربستان تاریخی، دیرینه و برادرانه می باشد. ما توافقنامه پروژه راه مکه را بهبود و توسعه خواهیم داد. پروژه راه مکه برای شهروندان پاکستانی عازم حج و عمره بسیار مفید است.

وی افزود: همکاری های امنیتی پاکستان و عربستان گسترش خواهد یافت و دو کشور با همکاری یکدیگر با چالش های داخلی و منطقه ای مقابله خواهند کرد.

وی همچنین گفت: مردم پاکستان ارادت و علاقه خاصی به خادمین حرمین شریفین دارند. عربستان همیشه در مشکلات به پاکستان سخاوتمندانه کمک کرده است. کمک های به موقع دولت عربستان به دولت پاکستان، موجب کمک به توانبخشی سیل زدگان کشور شد و ما به این خاطر از عربستان تشکر می کنیم.

وی سپس گفت: شرکت در مراسم های روز ملی عربستان برای من باعث افتخار است.

سفیر عربستان نیز طی این دیدار گفت: ما از هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین پاکستان و عربستان خوشحال هستیم. ما برای جشن گرفتن روز ملی عربستان مراسم هایی را برگزار خواهیم کرد. این مراسم های فرهنگی برای نزدیک کردن مردم پاکستان و عربستان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 
1