خبر فوری

 
 
دیدار سفیر عربستان با وزیر امور اقتصادی پاکستان
کد خبر :77545738

11:38 1401/06/18


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و عربستان, پنجاب, دیدار, سردار ایاز صادق, سفیر عربستان, نواف بن سعید المالکی, وزیر امور اقتصادی پاکستان,

نواف بن سعید المالکی با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نواف بن سعید المالکی با سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور اقتصادی پاکستان طی این دیدار گفت: روابط بین پاکستان و عربستان مبتنی بر روابط چند صد ساله مذهبی و فرهنگی می باشد.

سفیر عربستان نیز طی این دیدار گفت: مردم پاکستان جایگاه ویژه ای در قلب ما دارند و پاکستان کشوری دارای ظرفیت های گران قیمت از جمله منابع انسانی ارزشمند، منسوجات، زیبایی های طبیعی و مهمان نوازی است.

وی طی این دیدار بر لزوم برجسته کردن ظرفیت ها و توانایی های پاکستان در سطح بین المللی به منظور افزایش سرمایه گذاری و گردشگری در این کشور تاکید کرد.

وزیر امور اقتصادی پاکستان نیز طی این دیدار با تمجید از ابراز احساسات سفیر عربستان نسبت به پاکستان گفت که می توان همکاری های مشترک را افزایش داده و روابط دو کشور را تقویت کرد.

وی سفیر عربستان را از میزان خسارات جانی و مالی سیل در پاکستان آگاه کرد و گفت که نخست وزیر پاکستان برای نظارت بر وضعیت سیل جلسات منظمی را تشکیل می دهد. وی همچنین در مورد همکاری دولت پاکستان با کمک کنندگان به مردم سیل زده پاکستان سخن گفت و بیان کرد که در چند هفته آینده میزان خسارات وارد شده طی سیل به پاکستان بطور کامل برآورد و تصویر کاملی از کل خسارات وارده ترسیم خواهد شد.

وی همچنین طی این دیدار بر لزوم تکمیل هر چه سریعتر پروژه ی بیمارستان پادشاه سلمان و کالج FG اقتصاد خانگی و علوم مدیریت که در منطقه ترلائی اسلام آباد با همکاری و حمایت عربستان در حال اجرا است ، تاکید کرد. وی همچنین خواستار دیدار با وزیر امور اقتصادی عربستان برای تقویت روابط بین دو کشور شد.

معاون وزیر امور اقتصادی پاکستان که طی این دیدار حضور داشت نیز گفت که لازم است دو کشور روابط دوجانبه را افزایش دهند. پاکستان نیازمند کمک های بشردوستانه از جمله چادر، پتو، غذای بسته بندی شده، دارو و غیره می باشد. پاکستان از کشورهای دوست و شرکای توسعه ای خود برای ارسال کمک ها درخواست کرده است.

وی افزود: ما از کشورهای دوست و شرکای پاکستان به خاطر کمک به کشور به بهترین نحو، تشکر کرده و بر لزوم افزایش کمک ها تاکید کرده ایم.

وزیر امور اقتصادی پاکستان نیز در پایان این دیدار از سفیر عربستان برای ابراز محبت به پاکستان تشکر و برای افزایش روابط بین پاکستان و عربستان اعلام آمادگی کرد.

ارسال نظر

 
1