خبر فوری

 
 
دیدار سفیر عراق در اسلام آباد با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :1500491881

10:44 1401/05/27


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و عراق, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر عراق, محمد صادق سنجرانی,

حامد عباس لفته سفیر عراق در اسلام آباد روز گذشته با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| حامد عباس لفته سفیر عراق در اسلام آباد روز گذشته با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و بغداد و دیگر موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار ابراز داشت: روابط پاکستان و عراق بر اساس ارزش‌های مشترک مذهبی، برادری، فرهنگ اسلامی و احترام متقابل استوار است، پاکستان اهمیت ویژه به روابط دیرینه خود با عراق قائل است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه روابط پارلمانی میان پاکستان و عراق افزود: توسعه روابط پارلمانی و اقتصادی میان دو کشور به تحکیم مناسبات دوجانبه کمک می‌کند.

رئیس مجلس سنای پاکستان خاطرنشان کرد: نمایندگان پارلمان دو کشور می‌توانند نقش ویژه‌ای در تحکیم روابط و ایجاد روابط تنگاتنگ و نزدیک میان پاکستان و عراق ایفا نمایند.

وی تصریح کرد: حجم تجارت موجود میان دو کشور بسیار پایین‌تر از ظرفیت موجود در این بخش می‌باشد که نیازمند افزایش است، می‌توان با توسعه روابط میان اتاق‌های بازرگانی دو کشور حجم تجارت دوجانبه را افزایش داد. عراق می‌تواند محصولاتی همچون برنج، ابزار آلات جراحی، وسایل ورزشی، مبلمان و ... را از پاکستان وارد نماید.

سنجرانی در ادامه اظهارات خود گفت: مردم عراق ملتی شجاع و ثابت قدم در مواجهه با مسائل و مشکلات هستند. وی همچنین بر لزوم افزایش پروازهای مستقیم میان پاکستان و عراق تأکید ورزید.

رئیس مجلس سنای پاکستان علاوه بر این بر اهمیت اتحاد میان کشورهای مسلمان جهت مقابله مؤثر با چالش‌های موجود در زمینه اسلام هراسی تأکید کرد.

سفیر عراق نیز در این دیدار طی سخنانی بر اهمیت روابط کشور خود با دولت پاکستان تأکید کرد و افزود: عراق اهمیت ویژه‌ای برای روابط دوستانه خود با پاکستان قائل است.

سفیر عراق از خدمات و تلاش‌های شهروندان پاکستانی مقیم عراق تمجید نمود و نسبت به ارائه هرگونه خدمات و تسهیلات لازم به این افراد اطمینان بخشی نمود.

وی اظهار داشت: روابط پاکستان و عراق طی سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است. وی همچنین از تلاش‌های پاکستان در جهت برپایی اتحاد در جهان اسلام تمجید کرد.

ارسال نظر

 
1