خبر فوری

 
دیدار سفیر عراق در اسلام آباد با رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان
کد خبر :1001672547

12:59 1401/07/01


برچسب ها : اربعین حسینی, بصره, پاکستان و عراق, حامد عباس, رانا ثناء الله, زائران پاکستانی, سفیر عراق, وزیر کشور پاکستان, کراچی,

حامد عباس لفطا سفیر عراق در اسلام آباد روز پنجشنبه با رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| حامد عباس لفطا سفیر عراق در اسلام آباد روز پنجشنبه با رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار امور مختلف مربوط به تردد زائران پاکستانی و  افزایش سهمیه صدور روادید برای زائران در ایام مناسبتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مقامات پاکستان و عراق نسبت به امضای یادداشت تفاهم همکاری در امور زائرین میان پاکستان و عراق و راه اندازی خط کشتیرانی میان کراچی و بصره جهت رفاه حال زائران موافق نمودند. همچنین پیشنهاد اختصاص سهمیه صدور روادید برای زائران پاکستانی نیز مورد توافق طرفین قرار گرفت.

رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان در این دیدار از سفیر و دولت عراق برای صدور روادید ورود به عراق برای 60 هزار زائر پاکستان جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی و نیز موافقت با ورود 5 هزار زائر پشت مرز مانده از طریق گذرگاه مرزی مشترک ایران و عراق تقدیر و تشکر نمود.

وی ابراز داشت: ما خواهان امضای هرچه فوری توافقنامه مربوط به زائران میان پاکستان و عراق هستیم، این توافقنامه از سوی ما پذیرفته شده است و ما خواستار موافقت فوری دولت عراق برای نهایی نمودن این توافقنامه هستیم.

وی با بیان اینکه هر سال صدها هزار از ارادتمندان پاکستانی به شهرهای کربلای معلی و نجف سفر می‌کنند خاطرنشان کرد: نهایی شدن این توافقنامه علاوه بر فراهم شدن تسهیلات مسافرتی و روادید برای زائران پاکستان، سهمیه اختصاصی روادید و امکان ورود شرکت‌های متخصص برگزار کننده تورهای زیارتی در این زمینه را برای زائران به همراه خواهد داشت.

وی همچنین بر لزوم راه اندازی هرچه فوری خط کشتیرانی مسافرتی میان کراچی و بصره تأکید ورزید و گفت: پاکستان و عراق دارای روابط تاریخی و دوستانه هستند.

حامد عباس لفطا سفیر عراق نیز در این دیدار ابراز داشت: توافقنامه زائران به تقویت و گسترش روابط میان پاکستان و عراق کمک خواهد کرد، امضای این توافقنامه تسهیلات بسیار خوبی را برای زائران پاکستانی در زمینه صدور روادید به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1