خبر فوری

 
 
دیدار سفیر سومالی در اسلام آباد با رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :1569213526

13:24 1400/03/07


برچسب ها : پاکستان و سومالی, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر سومالی, محمد صادق سنجرانی,

سرکار خانم خدیجه محمد الا مخذومی سفیر کشور آفریقایی سومالی در اسلام آباد با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سرکار خانم خدیجه محمد الا مخذومی سفیر کشور آفریقایی سومالی در اسلام آباد با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار در زمینه موضوعات مختلف مورد علاقه منطقه ای و بین المللی و همچنین گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های اقتصادی و تجاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط و مناسبات دوستانه میان اسلام آباد و موگادیشو تصریح کرد: پاکستان اهمیت ویژه ای برای روابط دوستانه و برادرانه خود با سومالی قائل است و خواهان گسترش بیش از پیش این روابط در تمام زمینه ها می باشد، روابط پارلمانی، مردمی، اقتصادی و تجاری نیازمند تقویت بیش از پیش هستند.

وی افزود: دو کشور همواره از مواضع یکدیگر در خصوص موضوعات مختلف در بسترهای مختلف بین المللی حمایت نموده اند که قابل ستایش است، ما از حمایت های سومالی از پاکستان در شورای امنیت سازمان ملل تقدیر می کنیم.

رئیس مجلس سنای پاکستان در ادامه این دیدار با بیان اینکه پاکستان خواهان برپایی امنیت و توسعه پایدار در سومالی است خاطرنشان کرد: تجار و بازرگانان سومالی باید از فرصت های بی نظیر سرمایه گذاری و فضای مناسب در این زمینه بهره مند گردند، روابط میان تجار دو کشور باید بیش از پیش تقویت و گسترش یابد، همکاری در بخش تجاری میان دو کشور از ظرفیت های گسترده ای برخوردار است که نیازمند توجه مقامات دو کشور می باشد.

وی گفت: تسریع در تبادل هیئت های پارلمانی میان دو کشور لازمه اساسی افزایش روابط پارلمانی دوجانبه می باشد، پاکستان به منظور ارتقاء سطح مهارت های دانشجویان سومالی در بخش علم و فناوری بورسیه های تحصیلی را به آنها ارائه خواهد نمود.

سرکار خانم خدیجه محمد الا مخذومی سفیر کشور آفریقایی سومالی در اسلام آباد نیز ضمن با اهمیت خواندن روابط سومالی و پاکستان ابراز داشت: همکاری و هماهنگی دو جانبه باعث تقویت بیشتر روابط می شود.

وی افزود: سومالی خواستار استفاده از تجربیات پاکستان در امر مقابله با تروریسم و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی کشور است، پاکستان با پیاده سازی دستورالعمل جامع و به هنگام توانست شیوع ویروس کرونا را تحت کنترل درآورد.

ارسال نظر

 
1