خبر فوری

 
 
دیدار سفیر سومالی در اسلام آباد با رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :155234831

16:06 1401/01/19


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و سومالی, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر سومالی, موگادیشو, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

سفیر سومالی در اسلام آباد در پایان ماموریت دیپلماتیک خود در پاکستان با حضور در کاخ ریاست جمهوری این کشور با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر سومالی در اسلام آباد در پایان ماموریت دیپلماتیک خود در پاکستان با حضور در کاخ ریاست جمهوری این کشور با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و موگادیشو و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر عارف علوی در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و سومالی نیازمند توسعه روابط و گسترش سطح همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله در بخش تجارت و اقتصاد هستند، سیاست «توجه به آفریقا» ی پاکستان به افزایش تعامل با کشورهای آفریقایی کمک خواهد نمود.

وی از سفیر سومالی برای حضور این کشور در نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تقدیر نمود و بر لزوم تبادل هیئت های پارلمانی میان دو کشور تاکید ورزید.

رئیس جمهور پاکستان همچنین از نمایندگان پارلمان سومالی برای بهره مندی از خدمات و برنامه های موسسه خدمات پارلمانی پاکستان دعوت به عمل آورد.

وی با بیان اینکه شمار قابل توجهی از دانشجویان سومالی در حال تحصیل در مراکز آموزشی پاکستان هستند گفت: پاکستان میزبان بخش قابل توجهی از مهاجران سومالی است و ما خواهان بازگشت امن آنان به خانه هایشان هستیم.

رئیس جمهور پاکستان در پایان از خدمات و تلاش های سفیر سومالی برای تحکیم مناسبات و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور تقدیر نمود.

ارسال نظر

 
1