خبر فوری

 
دیدار سفیر سوریه با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1633599334

15:26 1401/10/29


برچسب ها : پاکستان و سوریه, دیدار, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط دوجانبه, سوریه, محمد صادق سنجرانی, همکاری دوجانبه, کاردار سفارت سوریه,

دکتر رامیز الراعی سفیر سوریه با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در اسلام آباد دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر رامیز الراعی سفیر سوریه با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در اسلام آباد دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه گفتگو کرد.

در این دیدار، هر دو طرف تغییرات اقلیمی را یک چالش بزرگ برای جهان توصیف و بر لزوم اتخاذ تدابیر اضطراری جهت کنترل آن تاکید کردند.

در همین حال، محمد صادق سنجرانی ضمن استقبال از سفیر روسیه، روابط دو کشور را مبتنی بر ایمان، تاریخ و فرهنگ مشترک دانست و گقت: پاکستان برای روابط خود با روسیه ارزش بسیاری قائل است و ما مشتاق گسترش روابط بر اساس منافع مشترک هستیم.

وی بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی جهت مبارزه با چالش اسلام هراسی تاکید کرد و افزود: کشورهای مسلمان بایستی اختلافات خود را کنار گذاشته و در راه مبارزه با چالش اسلام هراسی قدم بردارند.

ایشان همچنین به موضع مشترک پاکستان و سوریه در مجامع بین المللی اشاره نمود و بیان کرد: پاکستان از طریق بندر دریایی خود در مسیرهای گوادر و پروژه سی پیک، فرصتی منحصر به فرد برای افزایش ارتباطات تجاری خود با کشورهای آسیای مرکزی و چین فراهم آورده است که سرمایه گذاران سوریه بایستی از این بستر ایجاد شده بهره مند گردند.

رئیس مجلس سنای پاکستان بر ضرورت ایجاد استراتژی جامع جهت افزایش همکاری در زمینه های مختلف از جمله تجارت تاکید کرد و گفت: لازمه افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور، گسترش مبادلات تجاری و هیئت های پارلمانی می باشد.

در پایان این نشست، دکتر رامیز الراعی سفیر سوریه ضمن ابراز تاسف از تلفات پدید آمده در سیل اخیر، خود را شریک غم و همدرد خانواده قربانیان خواند و از نقش مثبت پاکستان در صلح و ثبات منطقه قدردانی کرد و گفت: نقش خود را در جهت توسعه همکاری های دیپلماتیک با پاکستان در همه سطوح ایفا خواهم نمود.

ارسال نظر

 
1