خبر فوری

 
 
دیدار سفیر سوئیس با کابینه اتاق بازرگانی و صنایع لاهور
کد خبر :1991787469

17:39 1400/03/11


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع لاهور, پاکستان و سوئیس, روابط اقتصادی, روابط دوجانبه, سفیر سوئیس, لاهور, کریدور اقتصادی,

طی مراسمی در اتاق بازرگانی پاکستان بیندیکت دی سرجات سفیر سوئیس ، اظهار داشت : فضای کسب و کار در پاکستان بسیار عالی است


 

لاهور : به گزارش رازنیوز | طی مراسمی در اتاق بازرگانی پاکستان  بیندیکت دی سرجات سفیر سوئیس ، اظهار داشت : فضای کسب و کار در پاکستان بسیار عالی است ، شرکت های فعال سوئیس بسیار خوشحال هستند و می خواهند سرمایه گذاری خود را در پاکستان افزایش دهند، سیستم سیاسی در سوئیس درباره مقررات مناسب تجارت  پایدار است ، تجار پاکستانی باید از فرصت های ایجاد شده بین دو کشور استفاده کنند.

وی گفت: تجارت دوجانبه تنها توانایی های دو کشور نیست بلکه نمایشگاه ها و تبادلات توسط هیئت های تجاری می تواند به تقویت تجارت دوجانبه کمک کند و دو کشور باید در زمینه رسیدن به اقتصاد سبز همکاری های لازم را انجام دهند. وی خاطرنشان کرد که گرم شدن کره زمین به یک مشکل جدی تبدیل شده  و باید با تلاش مشترک برطرف شود. سفیر بیان کرد : که صنعت دارویی در سوئیس بسیار پیشرفت کرده است.

 طارق مصباح  رئیس اتاق بازرگانی لاهور و طاهر منظور چودری معاون ایشان ، طی یک سخنرانی در این گردهمایی گفتند : بهترین روابط بین دو کشور باید در تجارت دو جانبه که به نفع هر دو کشور باشد صورت گیرد. وی گفت که روابط عالی و مستحکم بین بخشهای خصوصی دو کشور به آنها کمک می کند تا از فرصتهای تجاری و سرمایه گذاری نهایت استفاده را ببرند.

 آنها ادامه دادند : تجارت دو جانبه بین پاکستان و سوئیس بطور کامل رضایت بخش نیست ، حجم تجارت دو جانبه در سال 2020 فقط  336 میلیون دلارصادرات بوده است که صادرات از پاکستان به سوئیس تنها 15 میلیون بوده که باید افزایش یابد. آنها گفتند كه اتاق بازرگانی لاهور از اهمیت اقتصادی سوئیس كه واردات آن به 291 میلیارد دلار رسیده است در حالی كه صادرات آن به 318 میلیارد دلار رسیده ، كاملاً آگاه است.

آنها افزودند: دو کشور می توانند همکاری در زمینه های دارویی ، پارچه ، ابزار جراحی ، تجهیزات ورزشی ، فناوری، کشاورزی و انرژی های تجدید پذیر را ارتقا دهند. مناطق ویژه اقتصادی با تمام امکانات زیرساختی در سراسر کشور تحت کریدور اقتصادی چین و پاکستان در حال ایجاد است. دولت به سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این مناطق ویژه اقتصادی تخفیف های مالیاتی سودآور ارائه می دهد. علاوه بر این ، دولت پاکستان سیاست تولید دستگاه های تلفن همراه و سیاست وسایل نقلیه الکتریکی را معرفی کرد وسفیر، این شرکت ها را به شرکت های سوئیسی اطلاع داد.

آنها ادامه دادند: سوئیس به صنعت گردشگری مشهور است. دو کشور همچنین باید در این زمینه همکاری کنند تا ظرفیت های عظیم بخش گردشگری در پاکستان مورد استفاده قرار گیرد. آنها در پایان گفتند: پاکستان و سوئیس باید به مبادله هیئت ها و نمایشگاه های تجاری بین دو کشور توجه کنند.

امجد علی جاوا معاون ارشد پیشین رئیس اتاق بازرگانی و شهزاد بت ، شاهد نظیر ، حاجی محمد آصف سحر ، مردان علی زیدی ، فیاض حیدر و نعیم حنیف، اعضای کمیته اجرایی  نیز در این جلسه سخنرانی کردند.

ارسال نظر

 
1