خبر فوری

 
 
دیدار سفیر سوئد در اسلام آباد با رئیس اتاق بازرگانی لاهور
کد خبر :1279704451

15:44 1399/12/01


برچسب ها : اتاق بازرگانی لاهور, پاکستان و سوئد, سفیر سوئد, طارق مصباح,

هنرک پرسون سفیر سوئد در اسلام آباد با میان طارق مصباح رئیس اتاق بازرگانی لاهور دیدار نمود، دو طرف در این دیدار درباره موضوعات مختلف مورد علاقه از جمله افزایش همکاری ها میان بخش های خصوصی پاکستان و سوئد و آغاز پروژه های مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.


لاهور: به گزارش راز نیوز| هنرک پرسون سفیر سوئد در اسلام آباد با میان طارق مصباح رئیس اتاق بازرگانی لاهور دیدار نمود، دو طرف در این دیدار درباره موضوعات مختلف مورد علاقه از جمله افزایش همکاری ها میان بخش های خصوصی پاکستان و سوئد و آغاز پروژه های مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هنرک پرسون سفیر سوئد در این دیدار ابراز داشت: برنامه ریزی مشترک بین بخش خصوصی پاکستان و سوئد در بخش های لبنیات، آموزش فنی، محیط زیست، مخابرات، انرژی های تجدید پذیر و سایر بخشها نه تنها به افزایش سطح تجارت دوجانبه منجر خواهد شد بلکه انتقال فناوری را نیز تسهیل می کند.

وی افزود: پاکستان و سوئد دارای مناسبات دیرینه و تاریخی دیپلماتیک، تجاری و اقتصادی هستند و سوئد نقش ویژه ای در اقتصاد پاکستان دارد زیرا بسیاری از شرکت های سوئدی در پاکستان فعالیت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رتبه بسیار خوب پاکستان در فهرست کشورهای دارای تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاری تمجید نمود و گفت: روابط دوستانه میان تجار دو کشور به بهبود وضعیت سرمایه گذاری و تجاری کمک خواهد نمود.

میان طارق مصباح رئیس اتاق بازرگانی لاهور نیز در این دیدار  سوئد باید به منظور توازن در سطح تجارت دوجانبه واردات از پاکستان را افزایش دهد، طی دو سال گذشته سطح روابط تجاری میان دو کشور رو به افول است که نیازمند توجه بیش از پیش می باشد.

وی خاطرنشان کرد: طی سال مالی 19-2018 حجم تجارت میان دو کشور از رقم 398 میلون دلار به 336 میلیون دلار کاهش یافت که نیازمند توجه دو کشور برای افزایش این حجم از تجارت می باشد.

وی گفت: صادرات پاکستان به سوئد شامل پوشاک ، چرم ، برنج ، کالاهای ورزشی و پنبه است در حالی که واردات از سوئد شامل قراضه آهن، کاغذ و تخته کاغذ، مواد شیمیایی و تلفن های همراه است.

میان طارق مصباح همچنین بر ضرورت همکاری دو کشور در زمینه های فناوری اطلاعات، داروسازی، انرژی های تجدید پذیر، فناوری کشاورزی و آموزش عالی تاکید نمود.

وی در ادامه سفیر سوئد را چارچوب و سیاست جدید دولت برای دستگاه های تلفن های همراه و وسایل نقلیه الکتریکی آگاه ساخت و گفت: اکنون فرصت مناسبی برای شرکت های سوئدی جهت راه اندازی واحدهای تولید تلفن همراه با استفاده از سیاست های جدید دولت می باشد.

وی همچنین با اشاره به پروژه سی پیک تصریح کرد: تحت این پروژه مناطق ویژه اقتصادی در نقاط مختلف کشور در حال راه اندازی است که در آن نه تنها بخش زیرساخت مورد توجه قرار خواهد گرفت بلکه بلکه دولت برای تمامی سرمایه گذاران خارجی و محلی سیاست های عفو مالیاتی با شرایط مناسب را در نظر گرفته است که سفارت سوئد می تواند نقش موثری در آگاه سازی شرکت های سوئدی از این سیاست ها و تسهیلات داشته باشد.

ارسال نظر

 
1