خبر فوری

 
 
دیدار سفیر دانمارک در اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1117146180

13:45 1400/07/02


برچسب ها : پاکستان و دانمارک, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر دانمارک, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

لیس روزن هولم سفیر دانمارک در اسلام آباد روز پنجشنبه با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| لیس روزن هولم سفیر دانمارک در اسلام آباد روز پنجشنبه با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار در خصوص تحولات افغانستان و همچنین روابط دوجانبه میان پاکستان و دانمارک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سفیر دانمارک در این دیدار به نمایندگی از دولت و ملت دانمارک به دلیل همکاری های پاکستان در زمینه خروج شهروندان دانمارکی از افغانستان تقدیر و تشکر نمود.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار به تشریح اقدامات پاکستان در خارج نمودن شهروندان کشورهای مختلف و همچنین کارمندان و اعضای نهادهای مختلف بین المللی از افغانستان پرداخت.

سپس نشستی با هدف ارتقای اخلاق پزشکی در ساختار نظام پزشکی پاکستان به ریاست رئیس جمهوری این کشور برگزار گردید.

سفیر دانمارک شرکت کنندگان در این نشست را سطح بالای نظام بهداشتی درمانی دانمارک و همچنین روش های اخلاق پزشکی آگاه ساخت، در این نشست بر لزوم ترویج اخلاق و بهترین شیوه ها در ارائه خدمات بهداشتی میان متخصصات عرصه پزشکی تاکید گردید.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان خاطرنشان کرد: افراد فعال و وابسته در عرصه پزشکی باید از سنت ایجاد شده در این بخش برای تمایل به تجویز بی جهت آنتی بیوتیک ها دوری کنند.

وی افزود: کارکنان بخش مراقبت پزشکی، داروسازان و سایر نهادهای مربوطه موظف هستند اخلاق پزشکی را نهادینه کنند و از تجویز غیر ضروری داروی های آنتی بیوتیک برای بیماران خودداری نمایند.

در این نشست دبیر پارلمانی وزارت بهداشت پاکستان، دکتر نوشین حامد مسئول بخش مقررات و هماهنگی وزارت بهداشت، دکتر شهزاد علی خان قائم مقام معاونت آکادمی خدمات درمانی اسلام آباد، مدیر اتحادیه داروسازان، دکتر عبدالرشید رئیس اداره تنظیم دارو پاکستان و دکتر ندیم سجاد از آکادمی ثبت خدمات بهداشتی نیز حضور داشتند.

 

ارسال نظر

 
1