خبر فوری

 
 
دیدار سفیر دانمارک در اسلام آباد با خرم دستگیر خان وزیر نیروی پاکستان
کد خبر :1028108662

16:39 1401/07/28


برچسب ها : پاکستان و دانمارک, خرم دستگیر خان, دولت فدرال پاکستان, سفیر دانمارک, وزیر نیروی پاکستان,

جیکب لینولف سفیر دانمارک در اسلام آباد در صدر هیئت عالی رتبه با خرم دستگیر خان وزیر نیروی دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| جیکب لینولف سفیر دانمارک در اسلام آباد در صدر هیئت عالی رتبه با خرم دستگیر خان وزیر نیروی دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص پروژه ابتکار انتقال انرژی دانمارک موسوم به DETI به بحث و تبادل نظر پرداختند، این طرح از یک سال گذشته سوی دانمارک در پاکستان به اجرا درآمده است. قرار است دانمارک برای ظرفیت سازی در این زمینه کارگاه‌های فنی در پاکستان را منعقد نماید.

سفیر دانمارک در این دیدار ابراز داشت: دانمارک توانسته است با موفقیت استفاده از سوخت‌های فسیلی را کنار گذاشته و به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر روی آورد و به تخصص چشمگیری در این زمینه دست یافته است و ما به دنبال افزودن این تخصص در مشارکت خود با پاکستان هستیم.

خرم دستگیر خان وزیر انرژی پاکستان نیز از این اقدام دولت دانمارک تمجید نمود و گفت: تغییر در ترکیب انرژی و افزایش اتکا به منابع تجدیدپذیر نیاز کنونی و مسیر راه آینده است و پاکستان با بهره گیری از تجارب دانمارک منافع زیادی به همراه خواهد داشت، وی همچنین از تمایل دانمارک برای تبدیل زباله به سوخت استقبال نمود.

وزیر انرژی پاکستان در ادامه این دیدار هیئت دانمارکی را از طرح‌ها و پروژه‌های دولت برای بهره گیری از انرژی خورشیدی و جایگزینی نیروگاه‌های سوخت فسیلی به مراکز تولید انرژی خورشیدی آگاه ساخت.

اورسبوش اولریک مدیر همکاری جهانی آژانس انرژی دانمارک، ماریا اینا مسئول کنسول رشد سبز و پایداری نیز در این دیدار حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1