خبر فوری

 
 
دیدار سفیر جدید پاکستان در مجارستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1766306409

16:12 1401/07/20


برچسب ها : پاکستان و مجارستان, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر پاکستان,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در جریان دیدار با سفیر جدید پاکستان بر لزوم ارتقای سطح تجارت با مجارستان تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در جریان دیدار با سفیر جدید پاکستان بر لزوم ارتقای سطح تجارت با مجارستان تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، آصف حسین میمن سفیر جدید پاکستان در بوداپست صبح امروز با حضور در محل کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار کرد.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان بر لزوم بهره گیری کامل از تمامی ظرفیت‌های موجود جهت افزایش میزان سرمایه گذاری خارجی، تجارت دوجانبه و ارتقای حجم تجارت میان پاکستان و مجارستان از 50 میلیون دلار به 150 میلیون دلار تأکید ورزید.

وی سپس به تشریح پتانسیل‌های موجود برای همکاری میان پاکستان و مجارستان در بخش‌های سازمانی، کشاورزی، تغذیه، آموزش، فناوری اطلاعات و آموزش عالی پرداخت.

رئیس جمهور پاکستان همچنین خواستار استفاده همه‌جانبه از بورسیه‌های تحصیلی مجارستان برای دانشجویان پاکستانی شد و گفت: امکان ارتقای بورسیه‌های تحصیلی از 200 مورد به 400 مورد وجود دارد که باید به صورت کامل مورد بهره برداری قرار گیرد.

دکتر عارف علوی در ادامه این دیدار بر لزوم ایجاد چارچوب دقیق برای ترغیب نیروی کار ماهر و آموزش دیده به پاکستان و استفاده از توانمندی‌های آنان در داخل پاکستان تأکید کرد.

وی همچنین حمایت‌های دولت مجارستان از پاکستان در طرح جی اس پی پلاس را مورد تمجید قرار داد.

رئیس جمهور پاکستان در ادامه دیدار با سفیر جدید پاکستان خواستار مطرح نمودن مسائل مهمی همچون قربانیان پاکستان در امر مبارزه با تروریسم و نیز وضعیت بغرنج حقوق بشر در منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند و اقدامات ارتش هند علیه ساکنان این منطقه شد.

ارسال نظر

 
1