خبر فوری

 
 
دیدار سفیر جدید قطر با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1279505979

19:55 1399/04/25


برچسب ها : پاکستان و قطر, رئیس جمهور پاکستان, سرمایه گذاری, سفیر قطر,

شیخ سعود بن عبدالرحمن بن فیصل الثانی سفیر جدید قطر در اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در کاخ ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شیخ سعود بن عبدالرحمن بن فیصل الثانی سفیر جدید قطر در اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در کاخ ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد. سفیر با ابراز علاقه کشورش جهت گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه، از سرمایه گذاری در بندر گوادر پاکستان خبر داده و از نقش پاکستان در میزبانی از پناهندگان افغان قدردانی کرد.  

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار ضمن اعلام خواسته پاکستان برای تبدیل روابط میان دو کشور به روابط سیاسی مستحکم و مشارکت اقتصادی، روابط با قطر را برای پاکستان حائز اهمیت خواند و گفت: به شما بابت دستیابی به این سمت تبریک می گوییم. دو کشور دارای فضای قابل توجه همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف هستند و پاکستان فرصت های سرمایه گذاری بی شماری دارد که قطر می تواند از این فرصت ها استفاده کند.

دکترعارف علوی با آگاه بخشی سفیر جدید قطر از وضعیت کشمیر هند، از قطر خواست تا جنایات هند علیه مردم مسلمان کشمیر را مورد بررسی قرار دهد. وضعیت کشمیر خطر جدی برای ثبات و صلح منطقه به شمار می رود و جامعه بین المللی به همراه سازمان همکاری اسلامی OIC نقش خود در انجام اقدامات عملی برای احیای حق استقلال مردم کشمیر را ایفا کنند.

وی ضمن اعاده مجدد عزم پاکستان برای تقویت ثبات و صلح افغانستان، علاوه بر قدردانی از نقش میزبانی قطر در برگزاری مذاکرات صلح، گفت: امیدواریم تمامی طرف ها با عمل به توافقنامه صلح، رویای صلح در افغانستان را به واقعیت تبدیل کنند.

ارسال نظر

 
1