خبر فوری

 
 
دیدار سفیر تونس با وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :1301694737

14:30 1400/11/06


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و تونس, پنجاب, دیدار, سفیر تونس, وزیر امور خارجه پاکستان,

برهین الکامل سفیر جمهوری تونس با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | برهین الکامل سفیر جمهوری تونس با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این دیدار گفت: روابط پاکستان و تونس بر اساس باورهای مشترک و میراث فرهنگی غنی بوده و پاکستان برای روابط تاریخی و برادرانه خود با تونس اهمیت ویژه ای قائل است.

وی همچنین با تمجید رهبری مدبرانه قیس سعید رئیس جمهور تونس، از اقدامات تونس برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه تمجید کرد. وی همچنین از اقدامات مثبت جمهوری تونس به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در طول 2 سال گذشته و ترویج هماهنگی بین ادیان و همزیستی مسالمت آمیز و همچنین همکاری برای حل مسئله کشمیر و اسلام هراسی از طریق پلتفرم سازمان همکاری اسلامی تشکر کرد.

وی سپس با تشکر از حمایت اصولی و تزلزل ناپذیر تونس به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل از حل مسئله کشمیر، گفت: پاکستان حل مسئله کشمیر مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را اجتناب ناپذیر می داند.

وی همچنین با استقبال از آخرین نشست رایزنی های سیاسی دوجانبه وزرای خارجه دو کشور به عنوان رؤسای مشترک کمیسیون مشترک تونس و پاکستان که در ماه مارچ سال 2021 برگزار شد، بر برگزاری هر چه سریع تر نشست بعدی کمیسیون مشترک تونس و پاکستان در سال 2022 تاکید کرد.

وی همچنین برای عثمان آل جارندی همتای تونسی خود بهترین ها را آرزو کرد.

ارسال نظر

 
1