خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ترکیه با خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1045737591

17:22 1401/04/29


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ترکیه, خواجه محمد آصف, دیدار, سفیر ترکیه, وزیر دفاع پاکستان,

مهمت باچاجی، سفیر ترکیه با خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان در دفتر وزارت دفاع پاکستان واقع در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | مهمت باچاجی، سفیر ترکیه با خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان در دفتر وزارت دفاع پاکستان واقع در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان از درک مشترک در خصوص وضعیت نوظهور منطقه ای و جهانی ابراز خرسندی کرد و گفت: پاکستان و ترکیه دارای روابط برادرانه ایده آل مبتنی بر مذهب، فرهنگ، ارزش ها، تمدن، روابط تاریخی، اعتماد متقابل و حمایت هستند.

وی تاکید کرد که مناقشه کشمیر و بحران آب نقش محوری در روابط هند و پاکستان دارد و حل عادلانه آنها برای صلح پایدار در منطقه بر اساس قطعنامه های سازمان ملل ضروری است همچنین روابط پاکستان و ترکیه از طریق مجمع عالی همکاری استراتژیک (HLSCC) و جلسات گفتگوی نظامی در سطح عالی نهادینه شده است.

در ادامه وزیر دفاع از متمرکز تعامل دفاعی پاکستان و ترکیه در جهت ارتقای توانمندی های پاکستان از طریق تبادل منظم آموزش، هیئت ها، دوره ها و رزمایش های مشترک، همکاری های دفاعی و صنعتی ابراز قدردانی کرد.

در پایان این دیدار، رهبران دو کشور در زمینه موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله امنیت، مبارزه با تروریسم و ​​مقابله با اوضاع در حال توسعه منطقه ابراز خرسندی کردند.

ارسال نظر

 
1