خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ترکمنستان با سید امین الحق وزیر فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1364112107

19:10 1401/04/15


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ترکمنستان, سفیر ترکمنستان, سید امین الحق, وزیر فناوری اطلاعات, کابل فیبر نوری,

عطا جان ملاموف سفیر ترکمنستان در پاکستان با سید امین الحق وزیر فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عطا جان ملاموف سفیر ترکمنستان در پاکستان با سید امین الحق وزیر فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

سید امین الحق وزیر فدرال فناوری اطلاعات در گفتگو با سفیر ترکمنستان بر لزوم ایجاد کارگروه مشترک بین دو کشور برای ارتقای بخش کامپیوتر و فناوری اطلاعات (ICT) تاکید کرد و گفت: همکاری سه جانبه می تواند برای استفاده از کابل فیبر نوری از طریق افغانستان انجام گردد.

وی افزود: دسترسی آزادکاران پاکستانی به بازار ترکمنستان به ترویج فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک خواهد کرد خدمات کارشناسان پاکستانی برای نرم افزار، امنیت سایبری، حفاظت از داده ها، بازی و انیمیشن در دسترس عموم می باشد.

سید امین الحق بیان کرد: شرکت های ترکمن می توانند از پاکستان به عنوان دروازه دیجیتال برای دسترسی بین المللی استفاده کنند.

در ادامه این دیدار، سفیر ترکمنستان گفت: روابط 30 ساله پاکستان و ترکمنستان نشان دهنده دوستی قوی بین دو کشور برادر اسلامی است همچنین عملکرد وزارت فناوری اطلاعات بی نظیر است و همکاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات میان دو کشور موجب تقویت بیشتر روابط دوجانبه خواهد شد.

ارسال نظر

 
1