خبر فوری

 
دیدار سفیر بوسنی با دستیار ویژه وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا در امور اطلاعات و تحصیلات عالی
کد خبر :1198699158

16:01 1399/12/16


برچسب ها : اسد سلیم, ایالت خیبر پختون خوا, بوسنی, بوسنی و هرزگوین, پاکستان و بوسنی و هرزگوین, ثاقب فورک, دانشگاه, سفیر بوسنی و هرزگوین, وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا, کامران بنگش,

ثاقب فورک سفیر بوسنی در پاکستان با کامران بنگش دستیار ویژه وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا در امور اطلاعات و تحصیلات عالی دیدار کرد.


 

خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز | ثاقب فورک سفیر بوسنی در پاکستان با کامران بنگش دستیار ویژه وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا در امور اطلاعات و تحصیلات عالی دیدار کرد. در این دیدار اسد سلیم سرکنسول افتخاری بوسنی و هرزگوین در ایالت خیبر پختون خوا  نیز حضور داشت. در خوش آمد گویی به سفیر بوسنی کامران بنگش به گرمی از وی استقبال و گل اهدا کرد.

در این دیدار سفیر بوسنی گفت که پاکستان و بوسنی مانند برادران بزرگ و کوچک هستند. پاکستان نقش مهمی در پایان دادن به جنگ داخلی در بوسنی ایفا کرد. ما می خواهیم با پاکستان به ویژه با ایالت خیبر پختون خوا روابط خوبی برقرار کنیم و روابط دوجانبه بین دو کشور را بیش از پیش بهبود بخشیم. تجارت بین پاکستان و بوسنی تقریبا سه تا چهار میلیون دلار تخمین زده شده است.

ثاقب فورک در مورد همکاری با دولت ایالت خیبر پختون خوا در زمینه آموزش عالی ابراز داشت که بوسنی دارای دانشگاه های استاندارد بین المللی است که دانشجویان پاکستانی می توانند در آن به تحصیل بپردازند. هزینه دانشگاه بوسنی پنج برابر کمتر از سایر کشورهای بین المللی است. پیوند دانشگاه های ایالت خیبر پختون خوا با استانداردها و بازارهای بین المللی بسیار ضروری است. بوسنی می خواهد متحد پاکستان در ارتقا سطح آموزش با کیفیت بین المللی باشد.خیبر پختون خوا از فرصت های گردشگری بسیار خوبی برخوردار است. گردشگران بین المللی می توانند به اینجا بیایند و از زیبایی های طبیعی اینجا لذت ببرند. ما تحصیلات عالی را به سطح بین المللی خواهیم رساند که این امر بدون شک نیاز به همکاری کشورهای دوست میباشد.

دستیار ویژه وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا در امور اطلاعات و تحصیلات عالی به سفیر بوسنی گفت که توافق یک برنامه تحصیلات مشترک بین دو کشور می تواند صورت بگیرد.

سفیر بوسنی و هرزگوین افزود که محصولات پاکستانی ارزان تر و با کیفیت تر از سایر کشورهای اروپایی هستند که می توان با همکاری بیشتر حجم تجارت را تقویت کرد.

شایان ذکر است که در این دیدار دو کشور توافق کردند که حجم تجارت بین دو کشور را افزایش دهند. در پایان جلسه نیز دستیار ویژه از سفیر بوسنی و هرزگوین تشکر کرد و لوح افتخاری به وی اهدا کرد.

ارسال نظر

 
1