خبر فوری

 
دیدار سفیر برزیل با هیئت کمیسیون انتخابات پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :695121642

13:50 1400/10/15


برچسب ها : اسلام آباد, برزیل, پاکستان و برزیل, دیدار, سفیر برزیل, گفتگو, کمیسیون انتخابات,

سفیر برزیل در پاکستان با هیئت کمیسیون انتخابات پاکستان (ECP) در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سفیر برزیل در پاکستان با هیئت کمیسیون انتخابات پاکستان (ECP) در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد همچنین طی این دیدار، تجربه برزیل در رای گیری با ماشین های الکترونیکی (EVM) و اینترنتی در انتخابات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیئت ECP به سرپرستی عمر حمید خان، سفیر برزیل را در مورد استفاده از فناوری در انتخابات، پروژه های مربوط به EVM و ماشین های رای گیری بیومتریک (BVM) همچنین پاکستانی های خارج از کشور با توجه به اصلاحات اخیر در قانون مطلع ساخت.

عمر حمید خان بیان کرد: هیئت ECP در حال انجام تلاش های هماهنگ برای دستیابی به فناوری جدید است و این مستلزم رعایت بهترین شیوه ها و استانداردهای بین المللی است.

وی افزود: دستیابی به فناوری های پیشرفته بایستی با چالش های گذر زمان روبرو شود که کشورهایی مانند برزیل با موفقیت با آنها مقابله کرده اند و در همین حال پاکستان مایل است از این تجربه بدست آمده بهره مند گردد.

در این نشست، با اشاره به موضوعات مختلف اعم از بازدیدهای فنی مقامات ECP، تبادل کارشناسان، اشتراک فناوری، آموزش و ظرفیت سازی، سفیر برزیل در مورد ورود تدریجی فناوری های پیشرفته و کاربردی در فرآیند انتخابات برزیل به ویژه استفاده از تکنولوژی EVM صحبت کرد.

در برزیل، رای گیری با ماشین های الکترونیکی (EVM) در یک دوره 30 ساله توسعه یافت و ویژگی های بخصوصی در طول آغاز انتخابات به آن اضافه گردید.

وی همچنین در زمینه های انتقال و انتخاب فناوری در مسئله انتخابات و در زمینه های آموزش و تامین نیروی متخصص به هیئت کمیسیون انتخابات پاکستان (ECP) کمک کرد.

وی ادامه داد: در برزیل رای دادن برای افراد تا 70 سال اجباری است و عدم شرکت در انتخابات، جریمه های سنگینی به دنبال خواهد داشت.

همچنین دبیر ECP و سفیر برزیل توافق کردند که در زمینه نهادینه و استفاده کردن از فناوری های EVM و BVM همچنین برای حفظ روابط منظم میان دو کشور با یکدیگر همکاری کنند.

لازم به ذکر است که تکنولوژی EVM اولین بار در سال 1996 در برزیل معرفی شد که اولین آزمایش آن در ایالت سانتا کاتارینا انجام و صورت گرفت.

ارسال نظر

 
1