خبر فوری

 
 
دیدار سفیر برزیل با رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :79577467

15:26 1401/05/21


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و برزیل, پنجاب, دیدار, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر برزیل, محمد صادق سنجرانی,

اولانتو ویرا سفیر برزیل با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | اولانتو ویرا سفیر برزیل با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله گسترش روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس مجلس سنای پاکستان طی این دیدار گفت: پاکستان و برزیل روابط عمیق و قوی با یکدیگر داشته و روابط تجاری بین پاکستان و برزیل و همکاری دو کشور در مجامع بین المللی قابل تقدیر است. پاکستان خواستار گسترش همکاری های دوجانبه با برزیل در بخش های سیاسی، اقتصادی، دفاعی و غیره می باشد.

وی طی این دیدار گفت: گروه های دوستی پارلمانی می توانند با استفاده از گفتگوها، روابط بین مردم دو کشور را تقویت کنند. تبادل هیئت های عالی رتبه موجب تقویت بیشتر روابط بین دو کشور خواهد شد.

وی همچنین طی این دیدار گفت: برزیل مهمترین شریک پاکستان در آمریکای جنوبی بوده و ارزش حجم تجارت بین دو کشور 1.3 میلیارد دلار می باشد. ما باید حجم مبادلات تجاری بین دو کشور را افزایش دهیم. فرصت های سرمایه گذاری زیادی برای برزیل در بخش های لبنیات، گوشت گاو و طیور، بخش حلال، داروسازی، کشاورزی و فناوری اطلاعات پاکستان وجود دارد.

وی سپس گفت: پاکستان خواستار استفاده از تجارب برزیل در بخش های کشاورزی و فنی است. سیستم تجارت پاکستان و بازار مصرف بزرگ این کشور، فرصت های بهتری را برای تجار برزیلی فراهم می کند که آن ها می توانند از این فرصت ها منتفع شوند.

در پایان دو طرف بر لزوم افزایش روابط عمومی و تبادل هیئت ها به منظور درک فرهنگ یکدیگر تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1