خبر فوری

 
دیدار سفیر ایران در اسلام آباد در پایان ماموریتش با وزیر تجارت پاکستان
کد خبر :26952174

15:58 1402/01/24


برچسب ها : پاکستان و ایران, تجارت, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, سید محمد علی حسینی, سید نوید قمر, وزیر تجارت پاکستان,

سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد در پایان ماموریتش با سید نوید قمر وزیر تجارت پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد در پایان ماموریتش با سید نوید قمر وزیر تجارت پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار دوطرف عزم خود برای گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی میان دوکشور را ابراز داشتند.

سید نوید قمر تلاش های سفیر ایران برای گسترش روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی میان دو کشور را مورد ستایش قرار داد و با بیان اینکه دو کشور نه تنها همسایه بلکه برادر نیز هستند، گفت: حجم تجارت پاکستان-ایران مطابق با پتانسیل واقعی نیست و ما برای رساندن آن به ظرفیت واقعی باید مکانسیم جامع تشکیل دهیم.

وی افزود: موانع غیرتجاری مانند هزینه روادید برای رانندگان و جامعه تجاری پاکستانی، هزینه تایید اعتبار، مالیات جاده، مالیات بار و سایر عوارضی که کنسولگری ایران بر کامیون ها اعمال می کند، تجارت را تحت تاثیر قرار می دهد.

سفیر ایران در این بین همکاری جدی نوید قمر وزیر تجارت پاکستان را عامل افزایش 15 درصدی تجارت دوطرفه برای نخستین بار، عنوان کرد و گفت: بازارچه مرزی مندی-پشین که قرار است در 2مه/12 اردیبهشت افتتاح شود موجب رونق تجارت ایران و پاکستان خواهد شد.

ارسال نظر

 
1