خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ایران در اسلام آباد با وزیر ارتباطات و خدمات پستی دولت فدرال پاکستان
کد خبر :297095043

11:20 1401/03/27


برچسب ها : اسعد محمود, اسلام آباد, پاکستان و ایران, سفارت ایران, سفیر ایران در پاکستان, سید محمد علی حسینی, وزیر ارتباطات پاکستان,

سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد روز گذشته با اسعد محمود وزیر ارتباطات و خدمات پستی دولت فدرال پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد روز گذشته با اسعد محمود وزیر ارتباطات و خدمات پستی دولت فدرال پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار که مقامات عالی رتبه وزارت ارتباطات پاکستان نیز حضور داشتند دو طرف پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه و سطح همکاری‌های موجود تجاری میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اسعد محمود وزیر ارتباطات و خدمات پستی پاکستان در این دیدار ابراز داشت: اگرچه حجم مبادلات تجاری موجود میان دو کشور معادل یک میلیون دلار می‌باشد اما پاکستان مصمم به ارتقای حجم تبادلات تجاری به رقمی معادل 5 میلیارد دلار است.

وی گفت: پاکستان به منظور ارتقای همکاری‌های تجاری میان دو کشور یک گذرگاه مرزی در نزدیکی بندر گوادر را عملیاتی نمود، هدف از امضای توافقنامه حمل و نقل بین‌المللی میان ایران و پاکستان تسهیل رفت و آمد کامیون‌های باری از ترکیه به پاکستان از طریق خاک ایران است. مسافران و کالاهای تجاری ایرانی نیز می‌توانند از خاک پاکستان برای سفر به سمت چین بهره‌مند شوند که به توسعه تجارت کمک خواهد نمود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این توافقنامه می‌توانند دسترسی پاکستان به کشورهای حوزه آسیای میانه و کشورهای اروپایی از طریق ترکیه را میسر سازد که منافع وسیعی برای پاکستان به همراه خواهد داشت.

اسعد محمود با بیان اینکه جاده کویته به تفتان(مرز میرجاوه ایران) از وضعیت خوبی برخوردار است افزود: ما پروژه‌های مختلفی را برای بهبود و ارتقای این جاده را آغاز کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات و خدمات پستی پاکستان در بخش دیگر از اظهارات خود در دیدار سفیر ایران بر لزوم تسهیل صدور روادید به تجار و زائران پاکستانی تاکید کرد.

سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار  اظهار داشت: ایران و پاکستان دارای روابط دیرینه مبتنی بر ارزش‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و مذهبی می‌باشند.

وی بر لزوم توسعه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور دوست و برادر تاکید ورزید و افزود: اجرای توافقنامه‌های تجاری میان دو کشور به ایجاد روابط دوستانه و نزدیک دوجانبه کمک خواهد نمود.

سفیر ایران در ادامه در خصوص امور حمل و نقل و زیرساخت‌های ارتباطاتی گفت: ما خواهان ساخت مسیرهای ارتباطی میان ایران و پاکستان مطابق با استانداردهای جهانی هستیم تا علاوه بر ارائه امکانات لازم به مسافران، سفر برای این عزیزان تسهیل شود.

وی تصریح کرد: تداوم رایزنی‌ها میان کارشناسان دو کشور جهت مشاوره در خصوص مسائل مشترک دوجانبه و ارائه راهکار در این باره و دستیابی به پیشرفت در زمینه‌های مختلف امری ضروری است.

ارسال نظر

 
1