خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ایران در اسلام آباد با رئیس پارلمان پاکستان
کد خبر :125547963

16:23 1399/09/21


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و ایران, رئیس پارلمان پاکستان, سفیر ایران, سید محمد علی حسینی,

سفیر ایران در اسلام آباد و اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در دیدار با یکدیگر پیرامون موضوعات مختلف منطقه ای و مناسبات دوجانبه اسلام آباد و تهران به بحث و گفتگو پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر ایران در اسلام آباد و اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در دیدار با یکدیگر پیرامون موضوعات مختلف منطقه ای و مناسبات دوجانبه اسلام آباد و تهران به بحث و گفتگو پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با حضور در ساختمان پارلمانی پاکستان با اسد قیصر رئیس مجلس ملی دیدار و گفتگو نمود.

اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در این دیدار با بیان اینکه روابط دوستانه و برادرانه با ایران از اهمیت ویژه ای برای پاکستان برخوردار است گفت: ملت ایران و پاکستان دارای روابط عمیق و دوستانه با یکدیگر هستند، تحکیم مناسبات دوستانه میان پاکستان و ایران برای توسعه، ثبات و امنیت منطقه ضروری است.

وی گفت: دولت پاکستان خواستار تحکیم مناسبات و گسترش همکاری های خود با کشور دوست و همسایه ایران است، تقویت مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و تهران نیازمند گسترش سطح همکاری ها در بخش های تجاری، انرژی و سرمایه گذاری است.

رئیس مجلس ملی پاکستان با تاکید بر ضرورت همکاری های مشترک میان کشورهای اسلامی جهت حل مسائل پیش روی جهان اسلام خاطرنشان کرد: پاکستان و ایران باید به منظور مقابله با چالش های پیش روی جهان اسلام با یکدیگر همکاری نمایند، دیپلماسی پارلمانی محرک اصلی برای گسترش همکاری ها میان کشورهای اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با سفیر ایران تصریح کرد: دو کشور باید با اتفاق نظر در مورد موضوعات با اهمیت بین المللی همکاری های خود را به پیش ببرند.

وی با اشاره به فرصت های موجود برای افزایش سطح همکاری های تجاری میان دو کشور گفت: گسترش فعالیت های تجاری در مرز مشترک پاکستان و ایران نیازمند اقدامات دوجانبه از سوی دولت های دو طرف می باشد.

سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد نیز در جریان این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه میان ایران و پاکستان اظهار داشت: تهران اسلام آباد را به عنوان یکی از شرکای خود در زمینه حفظ امنیت منطقه می داند.

وی با بیان اینکه دولت و مقامات ایران خواهان تقویت بیش از پیش مناسبات خود با پاکستان است گفت: دو کشور ایران و پاکستان دارای روابط دیرینه و برادرانه و مشترکات تاریخی و فرهنگی با یکدیگر هستند که در مواقع دشوار در کنار یکدیگر حضور دارند.

حسینی افزود: تلاش های دولت پاکستان در جهت تحکیم فضای صلح و دوستی و اتحاد میان کشورهای اسلامی قابل ستایش است.

 

ارسال نظر

 
1