خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ایران با چودری پرویز رئیس مجلس ایالت پنجاب پاکستان
کد خبر :531382784

14:38 1398/12/07


برچسب ها : پاکستان و ایران, چودری پرویز الهی, رئیس مجلس ایالتی پنجاب, سفیر ایران, سید محمد علی حسینی,

سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد به همراه محمد رضا نظیری سرکنسول ایران در لاهور با چودری پرویز الهی رئیس مجلس ایالت پنجاب پاکستان دیدار کرد.


 

لاهور: به گزارش راز نیوز| سفیر ایران در اسلام آباد با چودری پرویز الهی رئیس مجلس ایالت پنجاب پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد به همراه محمد رضا نظیری سرکنسول ایران در لاهور با چودری پرویز الهی رئیس مجلس ایالت پنجاب پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در جریان این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه میان ایران و پاکستان و  گسترش همکاری ها میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سید محمد علی حسینی سفیر ایران در پاکستان در این دیدار از آمادگی ایران برای توسعه روابط پارلمانی و تجاری با کشور دوست و همسایه پاکستان خبر داد.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان، و پیامد‌های مثبت این طرح در توسعه زیرساخت‌ها و اقتصاد پاکستان خاطرنشان کرد: ایران برای افزایش صادرات برق به پاکستان نیز کاملاً آماده است.

وی با استقبال از طرح اقتصادی مشترک "سی پک" میان پاکستان و چین از آمادگی ایران برای مشارکت در این کریدور خبر داد.

چودری پرویز الهی رئیس مجلس ایالت پنجاب پاکستان نیز با خوش آمدگویی به هیات ایرانی، توسعه مناسبات دوجانبه میان دو کشور با هدف تضمین آینده اقتصادی ایران و پاکستان را ضروری دانست.

وی با بیان اینکه پاکستان از مشارکت ایران در کریدور اقتصادی "سی پک" استقبال می‌کند، افزود: اسلام آباد علاقه‌مند است از تجربیات تهران در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه معدن و مسکن استفاده کند.

وی با تاکید بر توسعه همکاری‌های سه جانبه میان ایران، چین و پاکستان آن را به منزله دست یافتن به منافع مشترک معیشتی دانست.

ارسال نظر

 
1