خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ایران با وزیر راه آهن پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :615334473

12:02 1400/09/09


برچسب ها : اسلام آباد, اعظم خان سواتی, پاکستان و ایران, پنجاب, دیدار, سفیر ایران, سید محمد علی حسینی, وزیر راه آهن و هوانوردی پاکستان,

محمد علی حسینی سفیر ایران با اعظم خان سواتی رئیس سازمان وزیر راه آهن پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | محمد علی حسینی سفیر ایران با اعظم خان سواتی رئیس سازمان وزیر راه آهن پاکستان دیدار و گفتگو کرد. رئیس سازمان حمل و نقل ریلی پاکستان و مدیر کل وزارت توسعه و برنامه ریزی پاکستان نیز در این دیدار حضور داشتند.

دو طرف آخرین تحولات روابط بین پاکستان و ایران به خصوص در حوزه راه آهن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سفیر ایران طی این دیدار با تاکید بر لزوم نوسازی خط ریلی کویته-تفتان توسط پاکستان، آمادگی ایران را برای افزایش روابط دو جانبه با پاکستان، احداث خط ریلی اکو به منظور افزایش ظرفیت های حمل و نقل ریلی دو کشور و اتصال پاکستان به کشورهای اروپایی از طریق خطوط ریلی ایران را اعلام کرد.

وی افزود: یک خط ریلی از پاکستان به زاهدان در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد. توجه به بازسازی و نوسازی خطوط ریلی و واگن های باری توسط پاکستان، موجب تسهیل احداث خط ریلی اکو (ITI) خواهد شد. ایران آمادگی دارد که تعداد قطارهای در مسیر پاکستان و ایران را به 4 قطار در هفته به منظور سرعت بخشیدن به تردد ریلی بین دو کشور، افزایش دهد.

وی گفت: با توجه به تمایل مردم پاکستان برای انجام سفرهای زیارتی و گردشگری به ایران، راه اندازی خطوط ریلی بین دو کشور موجب ارائه خدمات بهتر به مردم پاکستان خواهد شد.

وی همچنین گفت: توسعه خطوط ریلی و تجهیز آن به قطارهای کانتینری و واگن های مخصوص برای انتقال میعانات گازی و نفتی می تواند نقش مهمی در تامین سوخت پاکستان ایفا کند.

وی در ادامه گفت: موضوع همکاری های ریلی بین دو کشور در سفیر اخیر مشاور بازرگانی نخست وزیر پاکستان به ایران مطرح شد و تهران برای تبادل هیات های فنی به منظور بهبود و توسعه روابط ریلی اعلام آمادگی کرد. ایران آمادگی دارد میزبان هیئتی از مسئولین سازمن حمل و نقل ریلی پاکستان بوده یا هیئتی برای بررسی مسائل حمل و نقل ریلی و راه های تقویت روابط دو جانبه در این حوزه، هیئتی به اسلام آباد اعزام کند.

وزیر راه آهن پاکستان نیز طی این دیدار با استقبال از سخنان سفیر ایران، آمادگی خود را برای میزبانی از هیئت فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد توافقات دو جانبه اعلام کرد.

ارسال نظر

 
1