خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ایران با وزیر راه آهن دولت فدرال پاکستان
کد خبر :966938371

15:46 1398/12/20


برچسب ها : پاکستان و ایران, سفیر ایران, سید محمد علی حسینی, شیخ رشید, وزیر راه آهن,

سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد با شیخ رشید احمد وزیر راه آهن دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد با شیخ رشید احمد وزیر راه آهن دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه و تقویت همکاری ها میان دو کشور در بخش های مختلف به ویژه صنعت ریلی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شیخ رشید احمد وزیر راه آهن پاکستان در جریان این دیدار با اشاره به روابط دیرینه پاکستان و ایران بر لزوم تقویت همکاری های دوجانبه و همچنین انجام اقدامات لازم در جهت گسترش صلح و امنیت دو کشور و منطقه تاکید کرد.

وی در ادامه از تیم فنی ایران جهت توسعه خطوط ریلی تفتان(میرجاوه)-کویته دعوت به عمل آورد و خاطرنشان کرد: صنعت راه آهن می تواند به گسترش روابط تجاری میان پاکستان و ایران و همچنین تسهیل مسافرت های ریلی میان دو کشور کمک نماید.

شیخ رشید ابراز داشت: به منظور بررسی موضوعات مربوط به همکاری های ریلی دوجانبه نمایندگانی از سوی دو کشور تعیین خواهد شد.

سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد نیز در جریان این دیدار خواستار راه اندازی مجدد خط باری اسلام آباد-تهران-استانبول شد، راه اندازی این خط ریلی به رونق بخش حمل و نقل و توریسم کمک خواهد نمود.

وی در ادامه از اقدامات وزیر راه آهن پاکستان در جهت توسعه و بهبود صنعت ریلی پاکستان تمجید و از همکاری های وی و دولت پاکستان تقدیر نمود.

ارسال نظر

 
1